جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

حاج‌علی باقرزاده، متخلص به بقا، از شاعران پیشکسوت و نامدار خراسان ظهر پنجشنبه گذشته دچار ایست قلبی شد و در ۸۷ سالگی در یکی از بیمارستان‌های مشهد درگذشت.

حاج‌علی باقرزاده

به گزارش همشهري، آن مرحوم كه با وجود ترك تحصيل در نوجواني به زبان‌هاي انگليسي و عربي مسلط بود، اوايل انقلاب مسئوليت اداره اتاق بازرگاني و صنايع خراسان را بر عهده داشت و در تاسيس 2خوابگاه دانشجويي نقشي عمده ايفا كرد. ساختن چند مدرسه در مشهد و روستاهاي خراسان و وقف كتابخانه‌اي با 3هزار جلد كتاب به آستان قدس از ديگر كارهاي خير مرحوم باقرزاده است.

او با بزرگاني چون محمدرضا حكيمي، اميري فيروزكوهي، مجتبي مينويي، سعيد نفيسي، جلال‌الدين همايي، محمدرضا شفيعي‌كدكني و... از نزديك آشنا بود. رهبر معظم انقلاب در شهريور ۹۲ در پيامي به همايش نكوداشت بقا فرموده بودند:

«اين دوست ديرين و شفيق، از بازماندگان كم‌شمار مجموعه‌اي از شاعران چيره‌دست است كه در برهه‌اي از زمان، مشهد را كانون شعرِ سرآمد و ممتازِ دوران خود ساخته و زبان شعردوستان و شعرشناسان را به تحسين و تكريم جايگاه ادبي خويش گشوده بودند.» پيكر اين شاعر پيشكسوت صبح امروز در حرم رضوي تشييع و در مقبره‌الشعراي توس به خاك سپرده مي‌شود.

کد خبر 354970

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha