همشهری آنلاین: سازمان جهانی بهداشت از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، خواست با گسترش پوشش لایحه مراقبت بهداشتی ارزان‌قیمت تصویب‌شده در دوران اوباما همه آمریکاییان را مراقبت بهداشتی برخودار کند.

obamacare

به گزارش رویترز ترامپ که در ماه ژانویه ۲۰۱۷ ماه دوره رئیس‌جمهوریش شروع می‌شود، در طول مبارزات انتخاباتی وعده داده بود که لایحه مراقبت‌ بهداشتی ارزان‌قیمت تصویب‌شده بوسیله باراک اوباما را که برای میلیون‌ها نفر از آمریکاییان بیمه بهداشتی فراهم کرد، لغو کند.

این لایحه هدف حمله حزب جمهوریخواه قرار داشته است. جمهوریخواهان می‌گویند این قانون باعث دخالت نالازم دولت در مراقبت‌های بهداشتی شخصی می‌شود و در تعارض با کار شرکت‌های خصوصی بیمه قرار دارد.

اگنس سوکات، رئیس بخش مدیریت و اعتبارات مالی سیستم‌های بهداشتی در سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری در ژنو گفت که بسته به انتخاب‌های سیاسی می‌توان  روش‌های گوناگونی را برای گسترش پوشش بهداشتی به کار برد.

او گفت گفت: «ما دولت جدید آمریکا را تشویق می‌کنیم که برای گسترش این قرارداد اجتماعی تلاش کند تا همه شهروندان ین کشور به مراقبت بهداشتی دسترسی پیدا کنند.»

او گفت آمریکا تنها کشور در میان سی‌وپنج دولت عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی است که مراقبت بهداشتی همگانی را که یک هدف کلیدی توسعه پایدار سازمان ملل برای ۲۰۳۰ است، برای شهروندانش فراهم نمی‌کند.

لایحه مراقبت بهداشتی اوباما توانست پوشش بهداشتی برای حدود ۲۵ میلیون آمریکایی بدون بیمه را فراهم کند.

اکنون دونالد ترامپ تام پرایس، یک نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا را که  یک جراح ارتوپد از ایالت جورجیا و از منتقدان سرسخت لایحه مراقبت بهداشتی اوباما است، به عنوان وزیر بهداشت در کابینه‌اش برگزیده است.

پرایس می‌خواهد لایحه اوباما را با طرحی جایگزین کند که بر اساس دادن امتیازات مالیاتی، گسترش حساب‌های پس‌انداز بهداشت و اصلاخات در شیوه بازپرداخت‌ها در این حوزه است.

کد خبر 355099

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha