یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نشست هفتگی شهر کتاب روز سه‌شنبه ۲۳ آذر به شعرخوانی و گفت‌وگو درباره‌ی گرایش‌های نو در شعر آلمانی‌زبان اختصاص دارد.

گرایش‌های نو در شعر آلمانی‌زبان

شعر و فلسفه از ویژگی‌های فرهنگ آلمان است و شعر آلمانی از ابتدا تاکنون چهره‌های مهمی به شعر جهان تقدیم کرده و رفته‌رفته متنوع و دارای بار فرهنگی غنی‌تر شده است. دو شاعر نامی آلمان یعنی «گوته» و «شیللر» و در کنار آنان «هولدرلین» از مهم‌ترین سرایندگان شعر آلمانی به شمار می‌روند که در سراسر دنیا موجب افتخار آلمانی‌ها شده‌اند. شعر امروز آلمانی زبان چگونه است و چه گرایش‌هایی در شعر آلمانی‌زبان دیده می‌شود؟ امروز خواننده‌ی آلمانی‌زبان با شعر چگونه برخوردی دارد؟ چه تحولاتی در شعر امروز آلمانی‌زبان ایجاد شده است؟ آیا مانند گذشته مخاطب دارد؟

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۲۳ آذر ساعت ۱۶:۳۰ به شعرخوانی و گفت‌وگو درباره‌ی «گرایش‌های نو در شعر آلمانی‌زبان» اختصاص دارد که با حضور یان واگنر (شاعر برجسته‌ی امروز آلمان) و علی عبداللهی (مترجم شعر آلمانی‌زبان) در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این نشست به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنند.

کد خبر 355110

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha