همشهری آنلاین: محتشم‌‌نامه به عنوان کتاب برتر حوزه فرهنگ عاشورایی در چهارمین جایزه هنر و ادبیات محتشم معرفی شد.

محتشم‌نامه کتاب برتر جایزه محتشم شناخته شد

به گزارش روابط‌عمومی دفتر نشر فرهنگ اسلامی، این جایزه همه ساله از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در بخشهای شعر(کلاسیک و آزاد)، هنرهای تجسمی (نقاشی، تصویرسازی و پوستر، خط، نقاشی خط و آثار حجمی و عکس) و کتاب به خالقان آثار ادبی و هنری عاشورایی اهدا می‌شود.

در این میان «محتشم‌نامه» اثر مهدی امین فروغی عنوان کتاب برتر را در این رویداد فرهنگی از آن خود کرد.

این کتاب که از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده، 34 ترکیب‌بند برگزیده را در استقبال از ترکیب بند جاودانه‌ی محتشم کاشانی در خود جای داده است.

امین فروغی در مقدمه‌ی این کتاب با نگاهی گذرا به مرثیه‌سرایی عاشورایی در زبان عرب از قرون اوّلیه تا عصر حاضر و تاثیرگذاری محتشم کاشانی در مرثیه‌سرایی به زبان فارسی به نمونه‌هایی اشاره می‌کند و نقش محتشم را در بالندگی مرثیه‌‌سرایی در ادب پارسی می‌ستاید.

در همین حال مسوولان برگزار کننده جایزه هنر و ادبیات محتشم، مهم‌ترین هدف اهدای این جایزه را بسط و ترویج فرهنگ عاشورایی با تاکید بر ظرفیت فعالیت‌های ادبی هنری عنوان کرده‌اند تا از این راه نسبت به تکریم و معرفی عناصر فرهنگ‌ساز عاشورا تلاش ‌کنند.
بر همین اساس عاشورا در آینه فرهنگ و ادب، نقش عاشورا در انقلاب اسلامی، نقش هنرمندان در ترویج فرهنگ عاشورایی و شخصیت‌های عاشورایی چهار محور جایزه محتشم را در سال 1395 تشکیل می‌داد.

گفتنی است کتاب محتشم‌نامه در 548 صفحه و قطع وزیری و با قیمت 43هزار تومان در فروشگاه‌های دفتر نشر فرهنگ اسلامی عرضه می‌شود.

این دفتر در صورتی که علاقه‌مندان این اثر را به صورت اینترنتی از پایگاه اینترنتی www.Farhangeeslamimag.com تهیه کنند کتاب را به صورت رایگان برای خریداران ارسال می‌کند.

کد خبر 355112

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha