مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شیرهای کارخانه‌ای قابل اعتمادتر هستند، توصیه می‌شود که مصرف‌کنندگان از شیرهای پاستوریزه و استریلیزه‌ کارخانه‌ای استفاده کنند.

شیر

حسن فرهاد بیگی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در حال حاضر شیری که در کارخانه تولید می‌شود به دو صورت پاستوریزه و استریلیزه ارائه شده و به دست مصرف کننده می‌رسد.

وی در توضیح شیر استریلیزه اظهار کرد: شیر پاستوریزه تنها سه روز ماندگاری داشته و جوشانده نمی‌شود ولی شیر استریلیزه در حرارت بسیار بالا جوشانده شده و در بسته‌های تتراپاک بسته‌بندی می‌شود و کاملا عاری از میکروب و دارای ماندگاری بسیار بالا است.

وی تاکید کرد: هیچ نگهدارنده‌ای به این شیرها در کارخانه‌ها افزوده نمی‌شود و مردم می‌توانند با اطمینان کامل این فرآورده‌ها را مصرف کنند.

بیگی بیان کرد: کارخانه‌ها در خرید شیر به چهار فاکتور مهم توجه کرده و با سنجش میزان بار میکروبی، آنتي‌بیوتیک‌ها، افلاتوکسین و اسپور قارچ در شیر اقدام به خرید آن می‌کنند و اگر زمانی میزان این فاکتورها بیش از حد استاندارد بود، کارخانه‌ها از خریدن شیر امتناع کرده و این شیر برگشتی از طرف کارخانه‌ها در بازار آزاد و در لبنیاتی‌های سنتی به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه احتمال افزودن برخی مواد به منظور افزایش ماندگاری شیر توسط دامداران و لبنیات سنتی وجود دارد، گفت: یکی از افزودنی‌هایی که ممکن است به شیر غیر پاستوریزه افزوده شود، جوش شیرین است که با قلیایی کردن محیط، ماندگاری را بالا می‌برد.

وی تاکید کرد: باید از دادن شیرهای غیرپاستوریزه و محلی به کودکان امتناع شود، چرا که احتمال آلودگی این شیرها در سطح وسیع وجود دارد که حتی با جوشیدن نیز از بین نمی‌روند.

کد خبر 355235

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha