همشهری آنلاین: رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری، با تأکید بر لزوم فساد گفت: متاسفم از این که افرادی در کشور بخواهند کاری را انجام بدهند باید خود را به بزرگترها وصل کنند و از نام آنها استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری در همایش مبارزه با فساد با اشاره به این که رژیم شاه با تقسیم ارضی چوپ محکمی بر کشاورزی کشور زد تا جریان چپ را در کشور همراه خود کند اظهار کرد:‌ بعد از انقلاب نیز در موضوع کشت موقت و بند ج ، با تصمیمات تنگ نظرانه ضربه دیگری به کشاورزی  کشور زدیم.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات اقتصادی کشور ابتدا باید مغزها یعنی فرهنگ درست شود خاطر نشان کرد:‌ تا نگاه محدود چپ گرایانه بر اقتصاد کشور حاکم است، اوضاع همین خواهد بود.

ناطق نوری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری جرات به خرج دادند و اصل 44 را تبیین و تفسیر کردند، گفت: متاسفانه بعد از پیگیری‌های مستمر و جلسات پی در پی نتیجه نگاه تنگ نظر چپ گرایانه فعالیت‌ها خصولتی شد که به نظر من ضررهای بیشتری از فعالیت‌های اقتصادی دولتی دارند. چرا که اگر فعالیت‌ها دولتی باشد دیوان محاسبات نظارت می‌کند.

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری در ادامه به نامه‌ امیرالمومنین (ع) به مالک اشتر و توصیه‌های ایشان در مورد شکل گیری حکومت اسلامی در مصر اشاره کرد و گفت: چند سال پیش در مورد موضوع مبارزه با فساد صحبت‌هایی کردم که به مذاق برخی خوش نیامد که برایم هزینه ساز شد. من در صحبت‌های خود تاکید داشتم موضوع مبارزه با فساد با تعارف و حرف حل نمی‌شود بلکه باید آسیب شناسی مشکل را انجام دهیم.

ناطق نوری با اشاره به وجود مشکلات ساختاری و مشکلات رفتاری بسیار در کشور گفت: سه چیز مثل موریانه انسان را از درون پوچ می‌کندکه آن تقلب، رودربایستی و باند بازی است.

وی با بیان اینکه ما در کشور کمبود قانون نداریم، خاطر نشان کرد:‌حتی می‌توان گفت زیادی قانون باعث بدبختی شده و هر کس از هر بند و تبصره‌ای برای رسیدن به هدفش استفاده می‌کند.

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری به معضل رابطه بازی در فضای اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: وقتی رابطه جای ضابطه را گرفته است بخش خصوصی چطور می‌تواند رقابت کند.

وی به اخبار منتشر شده در مورد میزان قاچاق در کشور اشاره کرد و گفت: رابطه بازی‌ها و باند بازی ها باعث افزایش قاچاق در کشور شده و رتبه‌ ما در مبارزه با فساد خیلی تحقیر آمیز است.  از رتبه‌ی 87 به ته جدول یعنی رتبه‌ی 136 رسیده‌ایم که این در شان جمهوری اسلامی، انقلاب، شهدا و امام و رهبری ما نیست.

ناطق نوری در ادامه با ذکر خاطره‌ای به رعایت قانون و اعتماد به مردم در یکی از کشورهای خارجی اشاره کرد و گفت: با در نظر گرفتن اصل اعتماد وقتی تخلفی صورت بگیرد، برخورد به حدی قاطع خواهد بود که اقشار جامعه اقدام به تخلف نخواهند کرد. اما متاسفانه در کشور ما با رودربایستی و باند بازی از تخلفات چشم پوشی می‌شود که این امر موجب فساد خواهد شد.

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری با اشاره به این که بعد از پیروزی انقلاب همه افرادی که به دنبال سوء استفاده بودند، ماست خود را کیسه کردند، گفت: متاسفانه ما به عنوان مراجعه کننده، بعد از انجام کارمان به مسئول انجام آن کار شیرینی دادیم و کم کم این سنت روال شد و حالا کار به جایی رسیده است که قبل از انجام  هر کاری مبلغ آن را اعلام می‌کنند.

وی افزود: برایم جای سوال دارد چطور وقتی من با سوابق متعدد به عنوان نمایندگی مردم، ریاست مجلس و وزارت وقتی می‌خواهم برای یک نفر وام ده میلیونی بگیرم به نتیجه نمی‌رسم. اما یک نفر 350 میلیارد وام بدون وثیقه بگیرد. متاسفم از این که افرادی در کشور بخواهند کاری را انجام بدهند باید خود را به بزرگترها وصل کنند و از نام آنها استفاده کنند.

ناطق نوری با تاکید بر این که عوامل فساد رابطه بازی، باند بازی، رودربایستی، تملق و تنگ نظری است، خاطر نشان کرد: در سال 76 که موضوع انتخابات ریاست جمهوری مطرح بود، اعلام کردند، دولت‌ها کشاورز، صنعتگر و تاجر خوبی نیستند بلکه رسالت دولت‌ها این است که برنامه ریزی کنند ، طرح بدهند، هدایت کنند، حمایت و نظارت کنند، و مالیات خوب بگیرند تا کشور با مالیات اداره شود و نه پول بگیرد اما متاسفانه ما در کشور مالیات نمی‌گیریم. البته در موضوع مالیات باید به مصرف توجه داشته باشیم و نه تولید.

وی با اشاره به این که اواخر دولت گذشته در کشور 500 هزار نفر استخدام شدند، گفت: در حال حاضر دولت خیلی تلاش کند، فقط می‌تواند هزینه‌های جاری را بدهد و هزینه‌های عمرانی وزارت‌خانه‌ها تعطیل می‌شود که موضوع یارانه‌ها نیز به آن اضافه شده است و شرایط را سخت‌تر می‌کند.

ناطق نوری در ادامه این جلسه در پاسخ به سوال یکی از حضار در مورد اقداماتی که برای مبارزه با فساد انجام داده است، گفت: من در دفتر بازرسی رهبری، بازرس کل کشور نیستم و حق ورود به جایی را ندارم. بلکه مواردی که به مقام معظم رهبری گزارش می‌شود و ایشان به من دستور می دهند را مورد بازرسی قرار می‌دهم.

وی در مورد سوء استفاده‌هایی که از نامش در موقعیت‌های مختلف شده است، گفت: در هفته گزارش‌های متعددی به حراست دفتر رهبری می‌آید که افرادی به نام  ناطق نوری، اقداماتی را انجام داده‌اند و من همین جا اعلام می‌کنم هر کسی به نام بنده در هر کجا خواست کاری را انجام دهد، مستقیم به دفتر بازرسی مراجعه کند. چرا که من در این موضوع بسیار حساس هستم و حتی وقتی در موردی وزارت اطلاعات به پسرم اتهامی وارد کرد او را از خانه بیرون راندم تا به شکل قانونی مراحل طی شود. البته بعد از دو هفته مشخص شد که اتهام درست نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر جامعه سالم باشم هیچ کس نمی‌تواند از اسم افراد سوء استفاده کند، خاطر نشان کرد: اگر از اسامی افراد شاخص جامعه در مواردی سوء استفاده می‌شود این نشانه ناسالم بودن جامعه است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین ناطق نوری، در پاسخ به حاضرینی که او را آیت‌الله خطاب می‌کردند، گفت: خواهش می‌کنم به من آیت‌الله نگویید چون گویا امروز همه چیز از جمله عنوان دکتر و آیت‌الله ارزان شده و من نگرانم اگر چندین بار به من آیت‌الله بگویند و در جایی دیگر من را حجت‌الاسلام خطاب کنند این تصور برایم ایجاد شود که آنها با من خصومتی دارند.

 

کد خبر 355305

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha