همشهری آنلاین: خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد، قیمت نفت در معاملات دوشنبه ۲۲ آذرماه با چهار درصد افزایش نسبت به جمعه گذشته، به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۵ رسید. بهای هر بشکه نفت برنت در بازار لندن به ۵۷ دلار و ۸۹ سنت افزایش یافت.

ایرنا به نقل از رویترز نوشت: این نخستین بار از سال 2001 است که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و برخی تولیدکنندگان غیراوپک در مورد تولید نفت با یکدیگر به توافق رسیده‌اند. آنها قصد دارند با کاهش تولید، مازاد عرضه نفت در بازارها را کاهش و قیمت طلای سیاه را افزایش دهند.

بهای نفت برنت دریای شمال که مبنای قیمت‌گذاری دو سوم نفت‌های جهان از جمله نفت اوپک است، بامداد امروز در بازار لندن به 57 دلار و 89 سنت در هر بشکه رسید که از ژوئیه سال 2015 (اواسط تیر 1394) تاکنون بی‌سابقه است.

هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز بامداد امروز در بازار نایمکس این کشور به قیمت 54 دلار و 51 سنت در هر بشکه معامله شد که بالاترین قیمت از ژوئیه گذشته است.

قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدیت سپس در ساعت 03:17 بامداد امروز به ترتیب به 56 دلار و 62 سنت و 53 دلار و 95 سنت کاهش پیدا کردند، اما با این حال هنوز نسبت به جمعه گذشته بیش از چهار درصد افزایش دارند.

به گزارش ایرنا، نشست شنبه گذشته (20 آذر) اعضای اوپک با 12 کشور تولیدکننده نفت غیراوپک در وین، به توافق کاهش تولید منجر شد. بر اساس این توافق قرار است کشورهای غیر اوپک 600 هزار بشکه در روز از تولید خود بکاهند. این کشورها شامل روسیه، قزاستان، گینه، آذربایجان، سودان، مالزی، عمان، سودان، بولیوی، مکزیک، بحرین و برونئی هستند.

اوپک بر اساس توافق 30 نوامبر (10 آذر) این سازمان، قرار است از اول ماه ژانویه ٢0١٧، یک میلیون و ٢00 هزار بشکه در روز تولید خود را کاهش دهد.

کد خبر 355308

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha