پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۸
۰ نفر

مریم رشدی: مکزیکی‌‌ها برای درست کردن دست‌پیچ، از نان‌های تورتیلا – که به صورت آماده در سوپرمارکت‌هایشان به فروش می‌رسند – استفاده می‌کنند

آشپزی

ولی با توجه به اینکه این نوع نان در کشور ما وجود ندارد، شما می‌توانید از نان لواش‌های بریده و بسته‌بندی استفاده کنید. در ضمن با توجه به اینکه این غذا به کشور مکزیک تعلق دارد،‌طبیعی است که غذایی تند باشد ولی شما می‌توانید میزان فلفل را براساس ذائقه‌تان کم کنید.

مواد لازم برای درست کردن 5 عدد دست‌پیچ:
- 5 برش نان لواش بسته‌بندی
- 75گرم پنیر چدار (رنده شده)

مواد لازم داخل دست‌پیچ:
- 75گرم، اسفناج
- 2 قاشق سوپ‌خوری، روغن مایع
- 8 عدد ذرت ریز کنسروی (خرد شده)
- 25 گرم، نخود فرنگی کنسرو شده
- یک عدد فلفل دلمه‌ای (خرد شود)
- یک عدد هویج (نگینی خرد شود)
- یک عدد تره فرنگی (خرد شود)
- دو حبه سیر (له شود)
- یک عدد فلفل قرمز تند (خرد شود)
- نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

مواد لازم برای سس:
- 300 گرم یا یک و یک‌چهارم پیمانه گوجه فرنگی (له شده و از صافی عبور داده شود)
- 2 پره موسیر (خرد شود)
- یک حبه سیر
- 300 میلی‌لیتر یا یک و یک‌چهارم پیمانه آب مرغ
- یک قاشق چای‌خوری، پودر قند یا شکر
- یک قاشق چای‌خوری، پودر فلفل قرمز

طرز تهیه:
1 - ابتدا برگ‌های اسفناج را خرد کرده و به مدت 5دقیقه در مقدار کمی آب بپزید. سپس آنها را آبکشی کرده و با انگشتان دست آنها را فشار دهید تا آب اضافی‌شان گرفته شود.
2 - روغن را در تابه‌ای بریزید و نخود فرنگی، ذرت، فلفل‌دلمه‌ای، هویج،‌سیر و تره فرنگی خرد شده را اضافه کنید و مدت 3 الی 4 دقیقه تفت دهید؛سپس اسفناج پخته را به همراه نمک و فلفل به مخلوط فوق بیفزایید و کمی تفت دهید.
3 - از طرف دیگر همه مواد لازم سس را در تابه‌ای بریزید و روی شعله زیاد اجاق گاز قرار دهید تا به جوش آید. مواد را مرتب هم بزنید تا نسوزد. برای پختن و آماده شدن این سس،‌20دقیقه زمان لازم است. در واقع سس باید غلیظ شود.
4 - هر یک از نان‌ها را در یک سینی پهن کرده و با توجه به تعداد نان مواد آماده شده برای داخل دست پیچ را به چند قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را روی هر یک از نان‌ها بریزید و آنها را لوله کنید و داخل یک پیرکس مستطیلی‌شکل که با کمی روغن چرب شده است، بچینید؛ به صورتی که قسمت روی هم آمده دست‌پیچ‌ها در زیر قرار گیرد.
5 - وقتی که همه دست‌پیچ‌ها را در ظرف چیدید، سس را روی آنها بریزید و پنیر را نیز روی سس بپاشید. حالا پیرکس را به مدت 20دقیقه در داخل فر با حرارت 180درجه سانتی‌گراد یا 350درجه فارنهایت یا شماره4 قرار دهید تا مواد پخته شده و پنیر روی آن نیز آب شود. حالا دست‌پیچ‌ها آماده سرو است.

کد خبر 35538

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز