همشهری آنلاین: وزارت نیرو از کاهش ۱۶۴ میلیون مترمکعب ورودی آب سدهای تهران از آغاز مهر ماه تا هفدهم آذرماه (سال آبی جاری) و افت ۳۲ درصدی این میزان در همسنجی با پارسال خبر داد.

ورودی آب به سدهای تهران نسبت به پارسال ۳۲ درصد کم شد

به ‌گزارش ايرنا، بر اساس داده‌های شرکت مدیریت منابع آب ایران،‌ از آغاز مهرماه تا هفدهم آذرماه (سال آبی جاری) حجم آب ورودی به سدهای تهران برابر 112 میلیون مترمکعب بود که در همسنجی با سال آبی گذشته 164 میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

نسبت به پارسال بیش‌ترین کاهش ورودی به سد طالقان با 63 درصد و کم‌ترین میزان به سد لار با 18 درصد رخ داد.

سد طالقان در سال آبی گذشته از حجم ورودی 39 میلیون متر مکعبی برخوردار بود که این حجم تا هفدهم آذرماه امسال با 63 درصد کاهش به 15 میلیون متر مکعب رسید.

سد کرج با 29 درصد،‌ ‌سد لتیان و ماملو با 20 درصد و سد لار با 18 درصد کاهش، به ترتیب رتبه‌های دوم تا چهارم را از نظر کاهش حجم ورودی آب به خود اختصاص دادند.

بر پایه این گزارش، میزان خروجی سدهای تهران از آغاز سال آبی 96-1395 تا هفدهم آذرماه، با 22 درصد افزایش در همسنجی با سال آبی گذشته، از 223 میلیون متر مکعب‌ به 272 میلیون مترمکعب رسید.

تا هفدهم آذرماه امسال، 643 میلیون مترمکعب آب در مخزن سدهای تهران ذخیره شد.

اینک حجم آب موجود در مخزن سد طالقان 263 میلیون مترمکعب، سد ماملو 168 میلیون متر مکعب، سد کرج 120 میلیون مترمکعب، سد لتیان 46 میلیون مترمکعب و سد لار 45 میلیون متر مکعب گزارش شده است.

طبق اين گزارش، حجم آب مخزن پشت سدهای تهران تا پایان هفته دوم مهرماه (چهاردهم مهر ماه) 775 میلیون مترمکعب بود که در مقایسه با دوره مشابه پارسال 41 درصد رشد نشان می‌داد.

کد خبر 355428

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha