پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناسان سلامت معتقدند که مصرف حبوبات مثل نخود و لوبیا با ایجاد احساس سیری در فرد به کاهش وزن کمک می‌کند.

 تاثیر مصرف حبوبات بر کاهش وزن

به گزارش ایسنا، در این بررسی آمده است وعده‌های غذایی مملوء از پروتئین که بر محوریت حبوباتی همچون نخودفرنگی و لوبیا هستند نسبت به وعده‌های غذایی سرشار از پروتئین‌های حیوانی، خاصیت سیرکنندگی بیشتری دارند.

آن رابن، از دپارتمان تغذیه و ورزش دانشگاه کپنهاگ و نویسنده ارشد این مطالعه گفت: این موضوع تا حدودی بر خلاف باور رایج است مبنی بر این که مصرف زیاد پروتئین گوشتی، احساس سیری را بیشتر و طولانی‌تر می‌کند.

در این بررسی مطالعاتی روی ۴۳ مرد جوان با وزن طبیعی و وضعیت جسمی سالم انجام گرفت. این افراد در سه گروه با رژیم غذایی متفاوت دسته بندی شدند که شامل رژیم غذایی سرشار از پروتئین با محوریت گوشت، رژیم غذایی سرشار از پروتئین با محوریت لوبیا و نخودفرنگی و رژیم غذایی کم پروتئین با محوریت لوبیا و نخودفرنگی بود.

به گزارش نیچر ورلد نیوز، متخصصان مشاهده کردند: رژیم غذایی نوع دوم نسبت به رژیم غذایی سرشار از پروتئین با محوریت گوشت احساس سیری بیشتری به فرد می‌دهد به طوری که این گروه در وعده غذایی بعدی ۱۲ درصد کمتر کالری مصرف کردند.

کد خبر 355536

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha