همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل ارتش گفت: ارتش برای پاسخگویی به تهدیدات، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های لازم را ایجاد کرده و هرگونه تحرکی را در زمین، دریا و در آسمان رصد می‌کند.

احمدرضا پوردستان

به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، این مطلب را امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان روز چهارشنبه در مراسم تحلیف دومین دوره مشترک دانش‌پژوهان ارتش که در مرکز آموزشی پادگان جوادالائمه (ع) برگزار شد، عنوان کرد.

وی با اشاره به جایگاه مفهوم «سربازی» در فرهنگ ایران،‌ گفت: یکی از واژه‌هایی که در فرهنگ ما و سایر فرهنگ‌ها از آن با قداست و احترام خاص یاد می‌شود، واژه سربازی است که نزد همه ملل از جایگاه، ارزش و اعتبار ویژه‌ای برخوردار است.

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه جایگاه و مفهوم سربازی در دیدگاه ائمه معصومین(ع) نیز والا بوده است، توضیح داد: اگر در کلام، سیره و روش ائمه نیز مروری داشته باشیم می‌بینیم که جایگاه و اعتبار سربازی آنقدر بالا بوده است که امیرالمومنین(ع) در بخشی از مرامنامه خود خطاب به مالک اشتر به موضوع سربازان و جایگاه آنان در دفاع از امنیت کشور و بلاد مسلمین می‌پردازد.

امیر سرتیپ پوردستان خطاب به دانش پژوهان مرکز آموزشی جوادالائمه(ع)، گفت: امروز شما جوانان عزیز این توفیق را دارید که در صف مستحکم سربازی وارد شوید و پس از گذراندن دوره رزم مقدماتی و زندگی در شرایط سخت با استفاده از آموزش‌های عقیدتی و نظامی بستر و زمینه مناسبی را دارا شوید که با شایستگی بتوانید میدان مبارزه با دشمنان و حراست از مرزها را در اختیار بگیرید.

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه سربازان باید قابلیت‌های علمی و فنی خود را افزایش دهند،‌ گفت: ما به عنوان بازوهای مسلح نظام،‌ وظیفه داریم ظرفیت‌های دفاعی و توانمندی‌های خود را ارتقاء دهیم.

وی با اشاره به اینکه ما امروز از تجهیزات دفاعی بومی استفاده می‌کنیم، اظهارکرد: هرچه حلقه تحریم‌ها علیه ما تنگ‌تر شود ما به تأسی از سخن رهبری که فرمودند «از درون می‌جوشیم»، تحت فرماندهی کل قوا این راه را ‌آغاز کرده‌ایم تا در مجموعه نیروهای مسلح عمده توانمندی‌های نظامی‌مان را در عرصه زمینی، هوایی و دریایی توسط مهندسان خودمان ارائه دهیم.

جانشین فرمانده کل ارتش، اضافه کرد:‌ ما امروز متکی به تاکتیک‌هایی هستیم که در دانشکده‌های افسری خودمان تدریس می‌کنیم که نمونه‌ای از این تاکتیک‌های بومی را در رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله 4 در جنوب شرق کشور شاهد بودیم و نمونه‌های دیگری از این تاکتیک‌ها را نیز در رزمایش‌های بعدی مشاهده خواهیم کرد.

کد خبر 355599

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha