همشهری آنلاین - سجاد میرزامهدی تهرانی: سال ۲۰۱۶ با همه فراز و نشیب‌هایش برای گیمرها رو به به پایان است. در این زمینه بد نیست مروری داشته باشیم در صنعت بازی و ببینیم کدام بازی‌ها در سالی که گذشت این صنعت را دچار شک کرده و گیمرها را به وجد آوردند.

بازی ۲۰۱۶

بازی‌هایی که امسال طراحی شدند اکثراً خوش‌ساخت بودند و بعضی از بازی‌ها نيز کاربران را غافلگیر کردند. البته باید بگویم که در بين بازی‌های ساخته‌شده از برخي توليدات هم انتظارات بیشتری می‌رفت تا به موفقیت‌های بهتر برسند اما اينگونه نشد.

سال 2016 را می‌توان سال بازی برای سازندگان گمنام نام‌گذاری کرد به این دلیل که چندی پیش در مطلبی درباره لیست جوایز بازی‌های ویدیویی سال 2016 ارائه کردیم و دیدید که چگونه یک سری بازی که کسی از آن‌ها انتظار نداشت توانست حال همه را بگیرند:

بازی‌هایی که در ادامه شاهد معرفی آن‌ها خواهید، همگی با توجه به معیارهای فنی انتخاب‌شده و سعی کردیم تا جای ممکن بازی‌هایی انتخاب شوند که امتیاز قابل قبولی هم از وب‌سایت‌های معتبر بازی کسب کرده‌اند.

پيش از اين و به‌طور جداگانه نقد و بررسي بازي‌هاي ذيل  در مجله بازي‌هاي رايانه‌اي همشهري آنلاين تقديم شده است:

1. Overwatch

بی‌شک غافلگیرکننده‌ترین بازی سال 2016 همین بازی است. این بازی توانست در جوایز بازی‌های ویدئویی سال 2016 دو جایزه بهترین بازی سال و بهترین بازی چند نفرِ آنلاین را کسب کند. وگرنه هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که این بازی بتواند از سطح حریفی مانند بازی آنچارتد 4 بگذرد ولی دیدیم که این اتفاق افتاد و این بازی همه را شگفت‌زده کرد.

Overwatch یک بازی ویدئویی در دو سبک تیراندازی اول‌شخص و چند نفرِ آنلاین است که بازیکن‌ها به دو تیم مختلف 6 نفرِ تقسیم می‌شوند که هر بازی می‌تواند کاراکتر موردنظر خود را انتخاب کند. این کاراکترها هرکدام قهرمان‌هایی هستند باقدرت ها و مهارت‌های منحصربه‌فرد خودشان هستند. این بازی در حالت‌های مختلف طراحی‌شده و دارای نقشه‌های زیادی است که در آن بازیکن‌ها به بازی می‌پردازند.

Overwatch

2. Uncharted 4: A Thief's End

شاید بتوان گفت که این بازی بدشانس‌ترین بازی در این سال بود. آنچارتد 4 در جوایز بازی‌های ویدئویی سال 2016 در هشت رشته مختلف نامزد شده بود که از این تعداد فقط توانست در دو رشته جایزه کسب کند. این در حالی بود که همه از این بازی انتظار بالایی داشتند. اگر از حق نگذریم این بازی بسیار باکیفیت ساخته‌شده بود و بالاترین امتیاز را در نسبت یك نسخه‌های قبلی خود داشت.

آنچارتد

3. DOOM

برنده بهترین بازی در سبک تیراندازی اول‌شخص، اکشن و بهترین طراحی صدا و موسیقی خصوصاً با آن آهنگ‌های زیبا در سبک متال. بازی doom نسخه جدید از این بازی قدیمی نبود فقط یک دوباره طراحی‌شده از نسخه‌های این بازی بود که توانست نظرات را به خود جلب کند.

DOOM

4. Dishonored 2

بی‌آبرو 2 یک بازی ویدئویی در سبک اکشن ماجراجویی با عناصر مخفی‌کاری می‌باشد. این بازی در آخرین لحظه‌های انتخاب نامزدهای بازی‌های ویدئویی کامپیوتری خود را رساند. بااینکه در آخرین لحظه آمد ولی توانست جایزه بهترین بازی ماجراجویی را از آن خود کند.

Dishonored ۲

5. Gears of War 4

ابزار جنگ 4 که پرچم‌دار اصلی کمپانی مایکروسافت هست در سال 2016 مانند آنچارتد 4 با بدشانسی مواجه شد. این بازی در چند رشته در جوایز بازی‌های ویدئویی سال 2016 نامزد شده بود اما نتوانست به هیچ‌یک از آن‌ها دست پیدا کندو ولی این بازی بسیار زیبا و باکیفیت طراحی‌شده است و ارزش بازی کردن را هم دارد.

 Gears of War ۴

6. Battlefield 1

بتلفید 1 برخلاف دیگر نسخه‌های این بازی به روایت جنگ جهانی اول پرداخته است توانست رنگ جدید را به سبک تیراندازی اول‌شخص بزند. این بازی در بخش طراحی گرافیک و صداگذاری نیز به‌خوبی عمل کرده همچنین Battlefield 1 در چند رشته در جوایز بازی‌های ویدیویی سال 2016 نامزد شده بود که هیچ‌کدام از این جایزه را نتوانست به دست می‌آورد.

Battlefield ۱

7. Final Fantasy XV

یکی دیگر از عنوان‌های خوش‌ساخت سال 2016 که به‌تازگی منتشرشده است فاینال فانتزی 15است. این سری از این بازی به‌طورکلی عوض‌شده. یعنی اینکه چه ازلحاظ گرافیکی و چه گیم پلی توسعه داده‌شده است. بی‌شک یکی از بازی‌هایی می‌تواند باشد که دوستداران سبک نقش‌آفرینی و جهان باز را خوشحال کند.

Final Fantasy XV

8. Titanfall 2

تایتان فال بی‌شک یک شوتر خوش‌ساخت در سبک تیراندازی اول‌شخص است که توسط کمپانی Electronic Arts منتشرشده و برای کنسول‌های نسل هشتم و ویندوز نیز طراحی‌شده است.

روند این بازی به این صورت است که بازیکن می‌تواند هم کنترل خلبان و هم کنترل روبات را داشته باشد در این بازی اگر بازیکن خلبان را کنترل کند می‌توان از برخی از مهارت‌های خاص او بهره‌مند شود. این مهارت‌ها شامل استفاده از سلاح‌های خودکار نامرئی شدن و پارکور است.

بازی ۲۰۱۶

کد خبر 355706

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha