همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از تشکیل کارگروهی توسط شهرداری و پلیس راهور برای بازبینی گره‌های ترافیکی پایتخت خبر داد.

ترافیک

مازیار حسینی در گفت وگو با ایسنا، در مورد ترافیک معابر پایتخت با بیان اینکه خیابان‌های شمال شهر قدیمی هستند و از عرض لازم برای تردد این حجم خودروها برخوردار نیستند، گفت: با سرمای هوا نیز شاهد کاهش سرعت و افزایش ترافیک هستیم.

وی با بیان اینکه کارگروه مشترکی با پلیس برای بازبینی گره‌های ترافیکی پایتخت تشکیل شده است و پس از بررسی نتایج اعلام و در تصمیمات نمود پیدا خواهد کرد، اظهار کرد: دقت داشته باشید که ظرف و مظروف باید متناسب با یکدیگر باشند چراکه در حال حاضر 3.5 میلیون خودرو پلاک تهران ثبت شده و دو میلیون و 300هزار موتور سیکلت نیز با پلاک تهران در سامانه ثبت شده است البته با افزوده شدن تردد خودروهای پلاک شهرستان شاهد آن هستیم که روزانه 6 میلیون وسیله نقلیه در تهران وجود دارند.

وی با بیان اینکه در زمستان پیک ترافیک عصرگاهی تغییر می‌کند وحجم ترافیک در ساعت‌های محدودی به نسبت تابستان توزیع می‌شود، گفت: در زمستان بدلیل کاهش طول روز پیک ترافیک محدود می‌شود چرا که با تاریک شدن هوا مردم به خانه‌هایشان می‌روند و اگر در این میان بارندگی نیز داشته باشیم شاهد افزایش طول ترافیک و تراکم بیشتر خودروها خواهیم بود.

وی در مورد پیشنهاد رئیس پلیس راهور در مورد افزایش محدوده زوج و فرد و طرح عبور از جریمه برای تردد در شهر و حرکت به‌سمت پرداخت عوارض به میزان تردد گفت: این طرح پلیس راهور قابل بررسی در شورای ترافیک تهران است.

کد خبر 355713

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha