همشهری آنلاین: مدیرکل امور دانشجویان وزارت بهداشت از ابلاغ آیین‌نامه شهرداران خوابگاه از هفته جاری خبر داد و گفت: در این آیین‌نامه حیطه وظایف شهرداران خوابگاه‌ها مشخص خواهد شد و شهردار زیر نظر شورای صنفی قرار می‌گیرد.

به گزارش ايسنا، دکتر جلال نژادجواد با اعلام این مطلب اظهار کرد: بر اساس این آیین‌نامه، شرح وظایف شهرداران خوابگاه‌ها با شوراهای صنفی مشخص می‌شود و شهرداران خوابگاه زیر نظر شوراهای صنفی اداره خواهند شد که در حال حاضر این آیین‌نامه در مراحل نهایی تدوین خود قرار دارد و طی چند روز آینده به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۱۰ درصد خوابگاه‌ها توسط شهرداران خوابگاه‌ها اداره می‌شوند، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال باید ۲۰ درصد خوابگاه‌ها توسط شهردار خوابگاه اداره شوند که در حال حاضر انتخابات شوراهای صنفی در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و بعد از اتمام این انتخابات، طرح انتخاب شهرداران خوابگاه‌ها آغاز خواهد شد.

  • آغاز طرح پایش سلامت دانشجویان پزشکی

نژادجواد با بیان اینکه طرح پایش سلامت دانشجویان پزشکی از اول دی ماه اجرایی می‌شود، گفت: تمامی دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی سراسر کشور در قالب طرح CAQ پایش سلامت روان می‌شوند و در این طرح ۱۶۰ سوال طراحی شده است که تمامی دانشجویان باید با مراجعه به سامانه پایش سلامت روان به سوالات طراحی شده پاسخ دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: پایش سلامت روان در سال گذشته به صورت پرسشنامه‌ای برای ورودی‌های جدید انجام شد. اما در سال تحصیلی ۹۶- ۹۵ این پایش به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد و دانشجویان تنها به این شیوه می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

مدیرکل امور دانشجویی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه مرحله اول پایش سلامت روان دانشجویان ورودی‌های جدید سال گذشته به اتمام رسید، گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده در این پایش حدود دو درصد دانشجویان علوم پزشکی نیاز به مداخله فوری روانی دارند. در واقع این دانشجویان بر اساس برخی شاخص‌های تعیین‌شده دارای مشکل روانی هستند.

نژادجواد تاکید کرد: سال گذشته ۲۳ هزار دانشجو در طرح پایش سلامت روان شرکت کردند که بر اساس اطلاعات به دست آمده حدود ۱۶ درصد این دانشجویان نیاز به مداخله فوری روانی ندارند؛ اما در چند آیتم تعیین‌شده مشکل دارند و باید حتما مورد مصاحبه روان‌شناسی قرار بگیرند. این دانشجویان مستعد ابتلا به اختلالات روان‌شناختی هستند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس نتایج به دست آمده در طرح پایش سلامت روان سال گذشته، حدود ۳۴ درصد از دانشجویان علوم پزشکی فقط در یک آیتم روانی اختلال دارند و ۳۵ درصد دیگر دانشجویان در وضعیت نرمال قرار دارند.

مدیرکل امور دانشجویی وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: طرح پایش سلامت روان در سال جدید برای تمامی دانشجویان در همه مقاطع اجار می‌شود و به دلیل اینکه این طرح به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد و بسیاری از دانشگاه‌ها سیستم نرم‌افزاری قوی ندارند، بنابراین انجام آن با کمی تاخیر مواجه شده است؛ اما تلاش می‌کنیم طی یک ماه آینده اجرای آن عملیاتی شود.

کد خبر 355721

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha