شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت ایسوس‌تک با نام تجاری ASUS به عنوان یک شرکت چند ملیتی تایوانی در زمینه‌ی فروش سخت افزار‌های کامپیوتری فعالیت داشته که دفتر اصلی آن در شهر تایپه پایتخت تایوان قرار دارد.

ایسوس

شرکت رایانه ایسوستک (ASUSTeK Computer Incorporated) كه به اختصار به آن ايسوس‌ مي‌گويند توسط چهار مهندس کامپیوتر که سابقاً در شرکت رایانه‌ای ايسر فعالیت می‌کردند در 2 آوریل 1990 (3 فروردين 1369) در تایوان تأسیس شد. در حال حاضر این شرکت، به غیر از کشور مبدا، محصولات خود را در سایر کشورهای 5 قاره‌ی جهان نیز توزیع می‌کند. نام ايسوس از 4 حرف آخر کلمه پگاسوس (اسب بالدار افسانه‌های یونان باستان) گرفته شده‌است.

ایسوس یکی از بزرگترين شرکت‌های تولیدکننده‌ی رایانه و تجهیزات جانبی آن در دنیا است كه محصولات اصلی آن شامل نوت بوک، نت بوک، تبلت، مادربردهای رایانه شخصی و سِرور، رایانه‌ی شخصی، سیستم سِرور، نمایشگر کریستال مایع (ال‌سي دي)، کارت ویدیو، کارت ویدیوی ۳ بعدی و دستگاه‌های اینترنت پهنای ‌باند می‌شود. از دیگر محصولات این شرکت، تلفن همراه، رایانه‌ی جیبی، دیسک‌گردان‌های نوری، روتر ارتباط بی‌سیم، قطعات شبکه و دیگر ابزارهای جانبی مانند موس، صفحه کلید، هدست، ابزار حکاکی بر روی دیسک و وب‌کم را می‌توان نام برد. علاوه بر اين ‌ایسوس برای دیگر فروشندگان قطعات رایانه‌ای چون هیولت پاکارد و آی‌بی‌ام نیز، خدمات تولیدی ارائه می‌دهد.

این شرکت لقب چهارمین شرکت بزرگ تولید کننده‌ی سیستم های کامپیوتری را در سال 2015 میلادی به خود اختصاص داد. این شرکت بین 10 شرکت برتر در زمینه‌ی IT در آسیا مطرح بوده و رتبه ی اول را در زمینه‌ی فروش سخت افزار های کامپیوتری به خود اختصاص داده است.

کد خبر 355741

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha