همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان موادی از لایحه احکام دایمی برنامه های توسعه اصلاح کردند و بر این اساس دولت با تعطیلی روز هشتم ربیع الاول موافقت کرد.

مجلس

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه یکشنبه-28 آذر- با اصلاح موادی از لایحه احکام دایمی برنامه های توسعه کشور جهت تامین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.

شورای نگهبان با تعطیلی سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) به عنوان تعطیل رسمی به دلیل وجود بار مالی و براساس اصل 75 قانون اساسی مخالفت کرد و این بند از لایحه را برای بررسی بیشتر به مجلس بازگردانده بود.

علی لاریجانی در جریان بررسی این ماده (بند الحاقی 6 ماده 41) گفت: این ایراد مرتفع شده زیرا پیش از این شورای نگهبان ایراد اصل 75 (بار مالی) به این لایحه گرفته بود که دولت و آقای روحانی اعلام کردند با این مصوبه موافق هستند، لذا اشکال اصل 75 این مصوبه مرتفع می‌شود.

بر این اساس نمایندگان مجلس در بند 5 ماده 1 عبارت 'از اتاق ها،‌ کانون ها یا سازمان های بخش غیردولتی هرکدام یک نماینده (بدون حق رای)' حذف و عبارت 'روسای اتاق تعاون، بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی و اصناف' جایگزین آن شد.

نمایندگان همچنین بند ب ماده 3 و تبصره آن را حذف کردند.

در ماده 19 نیز عبارت 'هیات وزیران' جایگزین عبارت 'شورای پول و اعتبار' شد.

در ماده 24 متن زیر به ماده 66 قانون گمرکی مصوب 22 آبان ماه 1390 الحاق می شود: برقراری موانع غیرتعرفه ای و غیرفنی برای واردات به جز در مواردی که رعایت موازین شرع اقتضا می کند، ممنوع است.

حقوق ورودی مواد اولیه و کالاهای واسطه ای که به منظور تولید صادراتی به ویژه توسط شرکت های دانش بنیان وارد کشور می شود، ظرف مدت پانزده روز پس از صاردات به آنها مسترد می شود.

در تبصره 2 نیز ماده 26 عبارت 'قانون تجارت' بعد از عبارت 'ماده 6' اضافه شد.

متن زیر نیز جایگزین بند ب ماده 30 می شود: ب- درآمدناشی از فروش حقابه حقابه دارای است و پس از کسر هزینه ها و براساس آیین نامه ای که به پیشنهاد وزارت نیرو به تصویب هیات وزیران می رسد بین آنها توزیع می شود.

کد خبر 355822

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha