همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی ارتش از استقرار تعدادی از یکان های این نیرو در کویر خبر داد و گفت: نزاجا تهدیدهای کویر را به فرصت تبدیل کرده است.

کیومرث حیدری

به گزارش روابط عمومی ارتش، این مطلب را امیر سرتیپ کیومرث حیدری در آیین رونمایی از طرح ملی آمایش دفاعی - امنیتی کویر و بیابان با رویکرد استقرار جمعیت عنوان کرد.

وی اظهار داشت: کویر از نگاهی هم تهدید و هم فرصت است. در واقع برای کسانی که نتوانند از موهبت کویر استفاده کنند، یک تهدید محسوب می‌شود و شاید هم این تهدید بالقوه باشد که البته امکان تبدیل به فعل شدن را هم دارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: این نیرو نگاهی همراه با فرصت به کویر دارد و برای اینکه در جنگ احتمالی آینده صحنه نبرد را بتوانیم به دشمن تحمیل کنیم، با یک آمایش سرزمینی مناسب به تهدیدات پاسخ خواهیم داد و در پایداری امنیت نقش خواهیم داشت.

امیر سرتیپ حیدری توضیح داد: ما از کویر نمی‌ ترسیم و کویر برای ما تهدید نیست زیرا توانسته ایم به این قدرت و اقتدار برسیم که اگر دشمن بخواهد از شرق و جنوب شرق کشور و شمال سواحل مکران تهدیدی را علیه ما ایجاد کند با آمایش سرزمینی در این مناطق، شرایط را بر دشمن تحمیل کرده و آنها را از پای در می‌آوریم.

فرمانده نزاجا خاطرنشان کرد: در این آمایش جدید پنج یکان را در منطقه استقرار می‌دهیم که البته این کار بعد از ارائه آموزش‌های لازم و فراهم شدن ملزومات آن میسر ‌شده از این رو اگر زمانی کویر برای کشور تهدید محسوب می ‌شد، امروز برای نیروی زمینی ارتش، کویر به یک فرصت تبدیل شده است.

کد خبر 355994

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha