همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بسیاری کشورهای مدعی مقابله با دزدان دریایی از این افراد حمایت می کنند، گفت: دزدان دریایی با بهرمندی ازحمایت برخی کشورهای مدعی در لندن حساب بانکی داشته و پول راهزنی خود را به این حساب ها واریز می کنند.

حبیب الله سیاری

به گزارش ایرنا، امیردریادار حبیب الله سیاری روز دوشنبه درآیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی افزود: دزدان دریایی پس از ربودن کشتی ها بعضا ١٠٠ تا ٢٠٠ میلیارد دلار مطالبه می کنند و می گویند پول‌های درخواستی به حساب های آنها در بانک های لندن واریز شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون سه هزار و ٨٤٠ فروند کشتی نفتکش و تجاری را از محدوده حضور دزدان دریایی به سلامت عبور داده ایم و مانع تلفات جانی و مالی زیادی شده ایم.

دریادارسیاری ادامه داد: برای نمایش اقتدار و توانمندی دفاعی ایران، ٤٩ ناوگروه (جمع چندین ناو دریایی) را درآب های آزاد دنیا به حرکت درآورده ایم و همین امروز، ناوگروه ٤٤ ما در بندر دوربان آفریقای جنوبی استقرار یافت.

وی افزایش حوزه جغرافیایی ماموریتی را ازبرنامه های جدی نیروی دریایی ارتش عنوان کرد و گفت: با تاکیدات فرمانده کل قوه، منطقه ماموریتی خود را در مقایسه با سال ٨٧ تا هفت برابر افزایش داده ایم و در منطقه ای با وسعت یک سوم مساحت خاک ایران استقرار یافته ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه برنامه داریم عرصه اقیانوس اطلس را بپیماییم و به قاره آمریکا و سواحل ونزوئلا برسیم و سپس از طریق مدیترانه و دریای سرخ به بندرعباس برگردیم و به کشورهایی که توانایی و اقتدار دریایی ما را باور نداشتند ثابت کنیم که ما می توانیم.

وی با بیان این که جنگ در دریا، جنگ علم و فناوری است، گفت: شما در دریا دشمن خود را نمی بینید و باید حضور او را در فاصله ٥٠٠ تا هزار کیلومتری تشخیص دهید و در صورت تهدید، بتوانید دشمن را هدف بگیرید که اینکار، جز با استفاده از دانش و فناوری پیشرفته به دست نمی آید.

دریادارسیاری تاکیدکرد: اقتدار دریایی خود را در تجهیزات، فناوری، علم، نیروی انسانی و جوانان انقلابی و ولایتمدار طلب می کنیم.

وی از دانشگاهیان درخواست کرد با بازدید از تأسیسات نیروی دریایی، دانش و علم خود را در جهت تأمین تجهیزات موردنیاز این نیرو بکار گیرند.

کد خبر 355996

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha