دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸
۰ نفر

ادوارد ریکاردو بریت‌ویت، نویسنده و دیپلمات آمریکایی ‌زاده جزیره گویان در آمریکای جنوبی و خالق کتاب تحسین‌شده و پرفروش «تقدیم با عشق» در سن ۱۰۴ سالگی در بیمارستانی در راک‌ویل مریلند از دنیا رفت.

مرگ خالق کتاب تقدیم با عشق

به گزارش همشهري، بريت‌ويت كه در دانشگاه كمبريج انگليس درس خوانده بود، پس از پايان جنگ جهاني دوم به سختي در يكي از مدارس محله زاغه‌نشين ايست‌لند لندن كاري پيدا كرد و در سال 1959خاطرات خود را از زندگي و كار در اين منطقه، در قالب كتاب تقديم با عشق به بازار فرستاد. اين كتاب خودزندگينامه از نويسنده سياهپوست بسيار مورد توجه قرار گرفت و خيلي زود در اروپا و آمريكا به فهرست پرفروش‌ها راه يافت.

موفقيت تقديم با عشق به اندازه‌اي بود كه در سال 1967دستمايه توليد فيلمي به همين نام به نويسندگي و كارگرداني جيمز كلاول و بازي سيدني پواتيه در نقش اصلي شد. هر چند تماشاگران به‌شدت از نسخه سينمايي كتاب بريت‌ويت استقبال كردند اما خود او همراه با منتقدان چندان از تقديم با عشق رضايت نداشت و آن را بسيار سطحي و يك عاشقانه آبكي مي‌دانست.

اين فيلم كه با بودجه 640هزار دلاري توليد شده بود، در دنيا بيش از 42ميليون دلار فروخت و شگفتي‌ساز شد. بريت‌ويت كه برخي او را صداي رنگين‌پوستان عليه تبعيض نژادي مي‌دانند، در دهه 1960نخستين نماينده كشور تازه استقلال‌يافته گويان در سازمان ملل متحد بود و چند سال هم در سمت سفير سرزمين مادري خود در ونزوئلا خدمت كرد. بريت‌ويت چند كتاب ديگر براساس تجربه‌هاي شخصي خود نوشت كه هيچ‌كدام به موفقيت تقديم با عشق نرسيد.

کد خبر 356009

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha