همشهری آنلاین: چهل و یکم شماره ماهنامۀ فرهنگ اسلامی با میزگرد ماه، اسلام، آسیا و قرن بیست و یکم منتشر گردید.

ماهنامۀ فرهنگ اسلامی شماره ۴۱ منتشر شد

به گزارش روابط عمومی دفتر نشر فرهنگ اسلامی، نشست آذر ماه ماهنامه فرهنگ اسلامی آغازی است بر نشست هایی دربارۀ اسلام و قرن بیست و یکم که در این شماره به موضوع اسلام، آسیا و قرن بیست و یکم اختصاص یافته است.

در بخش ادبیات، پدربزرگ، آرام است» یادداشتی از مرتضی کی‌منش نوۀ استاد مشفق کاشانی، غزل سرای بزرگ را می‌خوانیم، و در ادامه مصاحبه ماه با مهندس امیر مسعود کی‌منش فرزند ارشد استاد در خصوص زندگی ایشان آورده شده است.

عباس کی‌منش مشهور به مشفق کاشانی متولد1304 در کاشان است. او به اخذ کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران در رشته امور اداری و بودجه نایل آمد و مدت 37 سال در آموزش و پرورش به تربیت نسل جوان پرداخت. استاد مشفق کاشانی که ریاست هیات‌ مدیره انجمن شاعران ایران را نیز بر عهده داشت در دی ماه 1393 به رحمت ایزدی پیوست.

در ادامه بخش ادبیات، مصاحبۀ اختصاصی با محمد اشرف آذر، شاعر معاصر افغانستان با عنوان حضور جدی حوزۀ ادبیات افغانستان آورده شده است.

در فصل بیداری اسلامی، مقالۀ اختناق و سرکوب در جمهوری آذربایجان ارائه شده است. آمریکا و عربستان: اختلاف یا جدایی؟ مطلب بخش سیاست این شماره می‌باشد.

در بخش هنر، به بیان« جست و جوی مولفه‌های مدرنیسم در آثار متافیزیکی دکریکو پرداخته شده است.

ماهنامه فرهنگ اسلامی همه ماهه با مدیر مسئولی علی‌اکبر اشعری و سردبیری محمد حسن زورق منتشر می‌شود. این ماهنامه در 200 صفحه و با قیمت 75.000 ریال به مخاطبان ارائه می‌گردد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.daftarnashr.com و یا www.farhangeeslamimag.com مراجعه فرمایند.

کد خبر 356039

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha