چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب مثلث رهبری در سازمان؛ دانش، اعتماد، و قدرت تالیف دیل ایی. زند و ترجمه‌ی دکتر سید مهدی الحسینی المدرسی، سید محمدناصر رضوی حیدری، و حسین عسگری پورگلویک از سوی انتشارات بازاریابی چاپ و منتشر شد.

مثلث رهبری در سازمان

هدف مولف از نوشتن این کتاب، معرفی زیرسطح‌های رهبری است؛ چرا که معرفی و تفسیر اقدامات و فنون مورد استفاده‌ی رهبران، چرایی اثربخش بودن آنها در مقایسه با دیگران را توضیح می‌دهد. تالیف این کتاب همچون بسیاری از مباحث مربوط به رهبری، یک ماجراجویی در عرصه‌ی یادگیری بوده است.

نویسنده‌ی کتاب مثلث رهبری در سازمان، یکی از افراد صاحب‌نام و صاحب‌اندیشه است که با همفکری و همراهی بزرگان علم مدیریت، اقدام به عرضه‌ی مفهومی نو و اندیشه‌ای بدیع در این عرصه کرده است. کتاب مثلث رهبری، مجموعه‌ای بی‌نظیر از معرفی سه عنصر کلیدی اثرگذار در مقوله‌ی رهبری و اثربخشی رهبران سازمانی می‌باشد. این سه عنصر یعنی دانش، اعتماد و قدرت، در کتب مختلف به صورت مجزا، و برای بیان مفاهیمی مرتبط با سازمان و مدیریت و حتی رهبری مورد بحث قرار گرفته‌اند، اما در هیچ منبعی این سه عنصر در کنار یکدیگر و برای بیان مفهوم اثربخشی رهبری سازمانی به صورت یکجا معرفی نشده‌اند.

در کتاب مثلث رهبری، تلاش شده تا با درکنار هم قرار دادن این سه عنصر در یک الگوی واحد (که تشکیل‌دهنده‌ی مثلث محاط بر بر رهبری می‌باشند)، ضمن تشریح مفاهیم سه عنصر، آنها به عنوان سه گوشه‌ی مثلثی که رهبری و اثربخشی رهبری بشدت وابسته به آنها است، معرفی می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب مثلث رهبری در سازمان:

  • مقدمه: مثلث رهبری
  • بخش اول: دانش

فصل اول: رهبری: شرایط جدید
فصل دوم: یافتن دانش
فصل سوم: از دانش به عمل
فصل چهارم: دانش و یادگیری
فصل پنجم: استرس ناشی از دانش و کارکنان دانشی

  • بخش دوم: اعتماد

فصل ششم: اعتماد و فرایند تصمیم‌گیری
فصل هفتم: عوامل موثر بر اعتماد
فصل هشتم: قوانین اعتماد

  • بخش سوم: قدرت

فصل نهم: قدرت مشروع و قدرت فرایند تصمیم‌گیری
فصل دهم: قدرت برنامه‌ی کاری، نیرویابی و بازنگری
فصل یازدهم: قدرت رهبران به عنوان مشاوران
نتیجه‌گیری: ادغام سه‌گانه و کار تیمی

علاقه‌مندان ‌‌برای اطلاع بیشتر و‌خرید این کتاب می‌توانند به نشانی فروشگاه اینترنتیwww.marketingshop.ir مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 71 و 66408251 تماس بگیرند.

کد خبر 356264

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha