همشهری آنلاین: ایران ایر و ایرباس قراردادخرید ۱۰۰ فروند هواپیما را امضا کردند. مدیر عامل ایرباس این قرارداد را تاریخی خواند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما پایگاه اینترنتی شرکت هواپیمایی ایرباس در بیانیه‌ای اعلام کرد: ایران ایر، قراردادی را برای خرید 100 فروند هواپیما با ایرباس بر اساس قرارداد اولیه‌ای که دو طرف در ژانویه دو هزار و شانزده به آن دست پیدا کرده بودند، امضا کرد.

پایگاه اینترنتی شرکت هواپیمایی ایرباس در بیانیه ای اعلام کرد: ایران ایر و ایرباس بر مبنای تعهد (قولنامه) اولیه‌ای که ماه ژانویه سال 2016 در پاریس امضاء شد، قرارداد قطعی برای صد فروند هواپیما امضاء کردند.

قرارداد امضاء شده بین فرهاد پرورش، رئیس و مدیر عامل ایران ایر و «فابریس برژیه» Fabrice Bregier رئیس و مدیر عامل شرکت ایرباس، 46 فروند هواپیما از خانواده اِی320، سی و هشت فروند از خانواده ایرباس اِی330 و شانزده فروند هواپیمای اِی350 ایکس دبلیو بی را شامل می‌شود. تحویل هواپیماها از اوایل سال 2017 آغاز خواهد شد.

فرهاد پرورش، رئیس و مدیر عامل ایران ایر گفت:« خوشحالم که برای رفتن به مرحله سرنوشت ساز بعدی و آغاز تحویل هواپیماهای جدید، به توافق رسیدیم. خرسندم که این دور تازه همکاری‌ها با ایر باس به ثمر رسید و با (ترسیم) گام های عملی بیشتر که باید برای نوسازی ناوگان ایران ایر برداشته شود، ما را به هم نزدیک‌تر کرد. ایران ایر، این قرارداد را گام مهمی در راستای حضور مقتدرانه تر در عرصه هوانوردی غیرنظامی بین المللی، می‌داند. امیدواریم این موفقیت به دنیا نشان دهد که اهداف تجاری ایران و همتایان آن، از طریق همکاری و همیاری بین المللی، بهتر میسر خواهد شد».

فابریس برژیه رئیس و مدیر عامل شرکت ایرباس گفت: «این، یک قرارداد تاریخی است، نه فقط به این علت که راه را برای نوسازی ناوگان ایران ایر هموار می‌کند. توافق کلی ما، شامل آموزش به خلبانان، عملیات فرودگاهی و مدیریت ترافیک هوایی می شود؛ بنابراین، این توافق همچنین گام نخستِ مهمی در راستای مدرن سازی کل بخش هواپیمایی مسافربری ایران محسوب می‌شود».

این توافق، مشمول مجوزهای صادراتی دفتر کنترل دارایی‌های خارجی دولت آمریکا (OFAC) می‌شود که در ماه های سپتامبر و نوامبر 2016 میلادی، صادر شد. این مجوزها برای محصولاتی که در محتویات آنها به میزان 10 درصد یا بیشتر از فناوری آمریکایی استفاده شده، لازم است. ایرباس از نزدیک با مسئولان نظارت بر مقررات های مالی در اتحادیه اروپا، آمریکا و سایر جاها هماهنگی کرد، تا از درک برجام و تبعیت کامل از آن اطمینان یابد. ایرباس در ادامه نیز با تبعیت کامل از شروط (تعیین شده) در مجوزهای دفتر کنترل دارایی‌های خارجی دولت آمریکا (OFAC)، عمل خواهد کرد.

قرارداد (ایران ایر و ایرباس) مطابق با اجرای برجام است و از قوانین و دستورالعمل های مربوطه تبعیت می‌کند و سفارش هواپیماهای مسافری جدید را در کنار بسته کامل هوانوردی غیرنظامی، شامل می‌شود. خود این بسته نیز شامل آموزش خلبانان و تعمیرات و نگهداری، حمایت از توسعه خدمات ناوبری هوایی (ATM)، عملیات فرودگاهی و هواپیمایی و هماهنگی مقررات رگولاتوری می‌شود.

ایرباس به عنوان بزرگترین شرکت هواپیماسازی دنیا، کامل‌ترین طیف هواپیماهای مسافری را که از صد تا ششصد صندلی دارند، عرضه می‌کند. ایرباس در فرانسه، آلمان و انگلیس، شرکت های طراحی و تولید دارد و زیرمجموعه های آن نیز در کشورهای آمریکا، چین، هند، ژاپن و خاورمیانه هستند. ایرباس همچنین بالاترین استانداردِ آموزش و حمایت از مشتری را از طریق شبکه بین المللی رو به گسترش خود فراهم می‌کند.

کد خبر 356294

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha