جمعه ۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه سوم دی در تهران به امامت آیت‌الله صدیقی اقامه شد.

صدیقی حجت‌الاسلام

به گزارش ایسنا، خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه خداوند تقوا را به عنوان کلید فتوحات و موجب سهولت و رفع مشکلات معرفی کرده است، اظهار کرد: مسئولین ما در سمت‌های مختلف باید خدا را در نظر بگیرند و تقوا پیشه کنند و مرگ و بی‌وفایی دنیا را از یاد نبرند و امانت دار مردم باشند. همچنین کاسب‌ها بی‌انصافی و کم فروشی نکرده و ربا به زندگیشان وارد نشود. چرا که از خطرات امروز جامعه ما ربا و حرام خواری و حقوق‌های حساب نشده است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: امروز وقت حاشیه سازی و سیاسی بازی نیست و همه باید تقوا پیشه کنند.

آیت الله صدیقی ضمن گرامیداشت یوم الله 9 دی با بیان اینکه 9 دی از کرامت‌های انقلاب بود، خاطر نشان کرد: حضور مردم در 9 دی خود جوش نبود بلکه خدا جوش بود و با پول نمی‌شد این کار را انجام داد. بلکه خدا بر دل آنها رخنه کرد و با حضور مردم در 9 دی امید دشمنان خارجی و قدرت طلب‌های داخلی را ناامید کرد.

وی با بیان اینکه 9 دی ثابت کرد آتش خانمان سوز فتنه، فتنه‌گران را می‌سوزاند و اگر خاموش نشود همه مردم را خواهد سوزاند افزود: اجتماع مردم در 9 دی 88 بعد از 8 ماه صبوری ماموریتی الهی بود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه بصیرت یعنی تشخیص، تصمیم، حضور و اقدام به موقع تصریح کرد: 9 دی شاهد حضور به موقع مردم بودیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انقلاب پدیده‌ای الهی است گفت: دست پنهان خداوند این انقلاب را به وجود آورد و قدم به قدم هدایت کرد و خطرات یکی بعد از دیگری از سر انقلاب برطرف کرد. که یکی از این خطرات فتنه 88 بود و از همه خطرات گذشته عمیق‌تر و ریشه دارتر بود. چرا که به طور مثال در جنگ تحمیلی دشمن بیرون از کشور بود، اما در فتنه کسانی زمام دار بودند که در کنار و در خانه امام (ره) بودند. بنابراین عده زیادی به شبهه افتادند، خام شدند و یا تردید کردند.

صدیقی با تاکید بر توجه به ابعاد فتنه 88 خاطر نشان کرد: کسانی که امروز سخن از رفع حصر می‌زنند، با چه انگیزه‌ای این مطلب را طرح می‌کنند و آیا می‌فهمند که چه می‌گویند؟

وی خاطر نشان کرد: با شناختی که از مردم با بصیرت ایران دارم می‌دانم که تا حضور امام زمان (عج) این انقلاب را زیر پرچم ولایت حفاظت خواهند کرد.

صدیقی در ادامه ضمن تبریک به مناسبت آزادی حلب، گفت: حلب به قیمت خون شهدای مدافع حرم آزاد شد و این پیروزی تنها پیروزی نظامی نیست، بلکه پیروزی فرهنگی، اعتقادی، انقلابی و اسلامی است، که پیروزی جبهه ولایت به حساب می‌آید و حامیان تروریست را منزوی و سرافکنده کرده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی با فرمان امام (ره) گفت: از چهره‌های تاثیر گذار در این عرصه استاد قرائتی هستند که برای سلامتی کاملشان آرزوی شفا داریم.

صدیقی همچنین به مظلومیت مضاعف مردم بحرین اشاره کرد و افزود: رژیم غیر بحرینی حاکم بر این سرزمین مردم را تحت فشار قرار می دهد و آب را بر روی آنها بسته است و رهبر مسلمانان بحرین آیت الله عیسی قاسم را سلب تابعیت کرده است و ننگ بر سازمان ملل و مدعیان حقوق بشر که علی رغم این جنایات سکوت می‌کنند. اما امیدواریم که با بیداری و استقامت مردم بیدار بحرین شاهد نابودی رژیم اشغالگر بحرین باشیم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین به مساله برجام و قابل پیش‌بینی بودن نقض برجام اشاره کرد و گفت: رهبری از روز اول با صدای رسا اعلام کردند که ما به طرف مقابل بدبین هستیم و از همان روز مسئولان ما باید با استحکام بیشتری وارد عرصه می‌شدند و به زودی تسلیم نمی‌شدند، اما حالا که روشن شده است آمریکا نقض عهد کرده است باید مقابله‌ای در تراز کشور انقلابی و قدرتمند منطقه‌ای داشته باشیم و به چیزهای دم دستی اکتفا نکنیم.

صدیقی تصریح کرد: رئیس جمهور به سازمان انرژی اتمی دستوری دادند و آمریکا نیز اعلام کرد که این دستور برایشان مشکلی درست نمی‌کند و مطابق برجام است. اما ما خواهان واکنش جدی تر و قدرتمندانه‌تری از طرف مسئولانمان است و توقع ما از مجریان قدمی عزت ساز و برخورد جدی با این مساله است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه صحبت‌های خود از مجلس که در زمینه بررسی برنامه بودجه تلاش می‌کنند، درخواست کرد تا اولویت اشتغال جوانان و قشر آسیب پذیر جامعه را مورد توجه قرار دهند.

آیت الله صدیقی در خطبه های اول نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اهمیت و تاثیر نماز در زندگی دنیوی و اخروی انسان‌ها، گفت: نماز آتش نشان است که گناهان انسان با خواندن آن ریزش می‌کند، به شرط آنکه بعد از نماز دوباره به سمت گناه نرویم و برای خودمان آتش درست نکنیم.

کد خبر 356308

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha