همشهری‌آنلاین: دیده‌بان حقوق بشر ائتلاف متجاوز عربی را به استفاده از بمب‌های خوشه‌ای ساخت برزیل در حمله به یمن متهم کرد.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی که روز جمعه سوم دي منتشر شد، اعلام کرد برزیل باید به معاهده منع تسلیحات خوشه‌ای و توقف تولید و استفاده آنها بپیوندد و عربستان و دیگر اعضای ائتلاف عربی نیز باید استفاده از این سلاح ها را متوقف کند.

يكي از آخرين حمله‌هاي عربستان به يمن با استفاده از بمب خوشه‌اي به کشته و زخمی شدن هشت تن از جمله یک کودک در نزدیک مدرسه‌ای در صعده در شمال یمن منجر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، براساس بیانیه ديده‌بان حقوق بشر، این حمله یک روز پس از امتناع برزیل، عربستان، آمریکا و یمن از شرکت در رای گیری مجمع عمومی سازمان ملل برای تصویب ممنوعیت استفاده از سلاح‌های خوشه‌ای انجام شد.

این نوع سلاح‌ها که شامل صدها بمب کوچ‌کتر هستند؛ قادرند مساحت زیادی را پوشش دهند و حتی پس از سقوط نیز به طور کامل منفجر نشده و بعدها باعث کشته شدن و زخمی شدن افراد می‌شود.

ائتلاف عربی در ۱۹ اکتبر(28 مهر) به استفاده از بمب خوشه‌ای از نوع بی. ال ۷۵۵ تولید انگلیس اقرار و ادعا کرد که از آنها "به طور محدود" استفاده کرده است!

کد خبر 356397

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha