همشهری‌آنلاین: جنگ سوریه بیش از ۳۱۰ هزار کشته برجای گذاشته و باعث شده است بسیاری از شهروندان سوری در طول ۶ سال گذشته خانه خود را ترک کنند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقرش در انگلیس است، در گزارشی اعلام کرد میزان قربانیان جنگ سوریه از زمان آغاز این بحران در ماه مارس سال ۲۰۱۱ به ۳۱۲ هزار و یک نفر رسیده است. در میان این کشته شدگان ۹۰ هزار غیرنظامی بودند که ۱۶ هزار نفر از آنها کودک هستند.

سازمان ملل پیش‌بینی می‌کند از کشوری که نزدیک به ۲۳ میلیون جمعیت پیش از شروع جنگ داشت، نزدیک ۶.۶ میلیون نفر به دلیل وقوع درگیری‌ها آواره شده‌اند و در داخل سوریه مهاجرت کرده‌اند.

استفن اوبراین، یکی از مقام‌هاي سازمان ملل اعلام کرد: نزدیک به یک میلیون نفر از سوری‌ها نيز در مناطق جنگی گیر افتاده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، همچنین کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اعلام کرد: جنگ سوریه باعث شده است که ۴.۸ میلیون نفر از این کشور فرار کنند. در حال حاضر بیش از ۲.۷ میلیون سوری در ترکیه پناهنده شده‌اند. همچنین در لبنان نیز بیش از یک میلیون پناهنده سوری و در اردن ۶۵۵ هزار نفر از آنها حضور دارند.

از سوی دیگر، دست کم ۲۲۸ هزار نفر پناهنده سوری در عراق و ۱۱۵ هزار نفر در مصر ساکن هستند. بسیاری از پناهجویان سوری به دنبال سفر به اروپا از راه‌های غیرقانونی هستند. همچنین این کشور جنگ‌زده از نظر اقتصادی نیز در شرایط بسیار بدی قرار دارد.

کارشناسان اعلام می‌کنند، بحران سوریه اقتصاد این کشور را به سه دهه قبل باز گردانده است. سیستم‌های بهداشتی و تحصیلی در این کشور کاملا خراب شده است.

در سال ۲۰۱۵ یک ائتلاف متشکل از سازمان‌های غیردولتی اعلام کردند: بیشتر سوری‌ها بدون داشتن برق زندگی می‌کنند و بیش از ۸۰ درصد جمعیت این کشور در فقر و محرومیت به سر می‌برند.

کد خبر 356410

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha