شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
۰ نفر

اصرار شبکه‌های ماهواره‌ای در ادامه خدمت‌رسانی به سینمای ایران با پخش رایگان تیزرهای تبلیغاتی این بار گریبان یک فیلم دیگر را گرفت و «مشکل گیتی» که از حدود یک‌ماه پیش به نمایش عمومی درآمده بود، در نخستین روز زمستان با حکم قضایی از پرده‌ها پایین آمد.

یک مشکل واقعی برای گیتی

حبيب اسماعيلي، پخش‌كننده مشكل گيتي به كارگرداني بهرام كاظمي در اين‌باره به همشهري گفت: ما هرگز درخواستي براي پخش تيزر به شبكه‌هاي ماهواره‌اي نداده‌ايم. اين تبليغات، خودسرانه پخش مي‌شود و متأسفانه حكم مقام قضايي هم عصر آخرين روز كاري هفته ابلاغ شد و خيلي زود جلوي اكران فيلم را گرفتند. صدور و اجراي حكم در زماني كه كاري از دست ما برنمي‌آيد، ‌غيرمنصفانه است. در 2روز پايان هفته زمان را از دست داديم و حل كردن مشكل هم ساده نيست.

كاظمي هم كه تهيه‌كننده و كارگردان فيلم است، روز گذشته به خبرنگار همشهري گفت: وزارت ارشاد به دفتر پخش و انجمن سينماداران نامه زده كه مشكل گيتي را از اكران سينماهاي سراسر ايران بردارند. اين در حالي بود كه بليت‌هاي فيلم براي پنجشنبه و جمعه فروخته شده بود و چنين‌كاري به نارضايتي تماشاگران ‌انجاميد. حكم مقام قضايي همان روز چهارشنبه اجرا شد و وقتي همه‌جا تعطيل است، پيگيري موضوع عملا ممكن نيست.

وي با تأكيد بر اينكه هيچ‌كدام از دست‌اندركاران توليد و پخش مشكل‌گيتي قدمي براي پخش تيزرهاي فيلم از شبكه‌هاي ماهواره‌اي برنداشته‌اند، افزود: رأي به توقف اكران يك فيلم كساني را كه در بخش خصوصي سرمايه‌گذاري مي‌كنند، دلسرد مي‌كند و اين اتفاق بيشتر براي فيلم‌هاي بخش خصوصي مي‌افتد. ما هيچ تيزري در اختيار شبكه‌هاي ماهواره‌اي قرار نداده‌ايم و وقتي تيزر فيلم از ماهواره پخش شد، بيانيه‌اي در اعتراض به آن منتشر كرديم. فعلا كه ديواري كوتاه‌تر از ديوار ما پيدا نشده است!

مشكل پخش تيزر فيلم‌هاي سينماي ايران از شبكه‌هاي ماهواره‌اي پيش از اين دامن 3دفتر پخش را هم گرفته بود كه ماجرا با گفت‌وگو و مفاهمه به پايان خوش رسيد. ضمن اينكه «عادت نمي‌كنيم» ابراهيم ابراهيميان نخستين فيلم سينماي ايران لقب گرفت كه قرباني پخش تيزر از ماهواره شد و از پرده‌ها پايين آمد.

کد خبر 356433

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha