یکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۰
۰ نفر

چند روز پس از آنکه نسخه‌ای بی‌کیفیت از تازه‌ترین ساخته اصغر فرهادی در سایت‌های عرضه فیلم‌های قاچاق و غیرقانونی در دسترس قرار گرفت، سازمان سینمایی از دستگیری قاچاقچی فیلم‌های «ابد و یک روز» و «فروشنده» خبر داد.

فیلم فروشنده

به گزارش همشهري، در شرايطي كه اكران فروشنده در برخي سينماها در گوشه و كنار ايران ادامه دارد و فيلم هنوز در برخي نقاط دنيا به نمايش عمومي درنيامده است، نسخه موسوم به «بازبيني وزارت ارشاد» آن از مدتي پيش در چند شهر استان اصفهان دست به‌دست مي‌شود. اين در حالي است كه با كمي جست‌وجو مي‌توان سايت‌هاي عرضه‌كننده همين نسخه بدون كيفيت را هم در اينترنت پيدا و آن را دانلود كرد.

در همين حال، سازمان سينمايي روز گذشته با انتشار اطلاعيه‌اي از دستگيري عامل قاچاق و توزيع فيلم‌هاي سينمايي ابد و يك روز و فروشنده و تحويل دادن وي به مقام‌هاي قضايي خبر داد. گفته مي‌شود متهم كه سابقه كيفري دارد، 2 فيلم مهم و پرفروش امسال سينماي ايران را براي عرضه در فروشگاه‌هاي اصفهان تكثير كرده بود. هر چند هنوز مشخص نيست نسخه بازبيني فروشنده چطور از سازمان سينمايي وزارت ارشاد خارج شده و به‌دست قاچاقچي‌ها افتاده اما اقدام زودهنگام در ردگيري فرد قاچاقچي مي‌تواند آرامش را به سينماي ايران بازگرداند.

پيش از اين، گمانه‌زني‌هايي مبني بر عرضه زودهنگام فروشنده در شبكه نمايش خانگي براي مقابله با پخش گسترده نسخه قاچاق به‌ويژه در فضاي مجازي وجود داشت كه با توجه به اتفاق‌هاي چند روز اخير، به‌نظر مي‌رسد فيلم فرهادي به اين زودي‌ها وارد شبكه نمايش خانگي نشود. البته نسخه ويدئويي ابد و يك روز سعيد روستايي پيش‌تر در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته و با استقبال مواجه شده است.

فروشنده كه نماينده ايران در بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان هشتاد و نهمين دوره مراسم اهداي جوايز اسكار است، به جمع 9نامزد اوليه اين بخش راه يافته و به‌احتمال فراوان در فهرست 5نامزد نهايي هم حضور خواهد داشت. فرهادي در عين حال با فروشنده نامزد دريافت جايزه معتبر گلدن‌گلوب هم شده كه برندگان هفتادوچهارمين دوره آن يكشنبه 8 ژانويه معرفي مي‌شوند.

کد خبر 356523

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha