همشهری آنلاین: رئیس دبیرخانه ستاد توسعه سواحل مکران از برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه سواحل مکران خبر داد.

وزارت دفاع

به گزارش وزارت دفاع، ایرج تاج‌الدین رئیس دبیرخانه ستاد توسعه سواحل مکران ضمن اعلام خبر برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه سواحل مکران طی روزهای 4 و 5 بهمن‌ماه سال جاری در منطقه آزاد چابهار، در تشریح جزئیات برنامه‌های این همایش، گفت: پیرو تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه سواحل مکران و اهتمام جدی دولت در توسعه این سواحل و تشکیل ستاد توسعه سواحل مکران به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور، وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها اجرایی نسبت به تعریف پروژه‌های توسعه این سواحل اقدام کرده‌اند.

وی هدف از برگزاری این همایش را معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تعریف شده توسط وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در منطقه به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و عقد قراردادها و تفاهم‌نامه‌های همکاری در راستای تسریع در امور اجرایی پروژه‌های منطقه مکران اعلام کرد.

رئیس دبیرخانه ستاد توسعه سواحل مکران به حضور وزراء، مسئولان و مقامات عالی‌رتبه کشوری در این همایش اشاره کرد و افزود: 9 پنل تخصصی با موضوع معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مالی و اقتصادی، نفت و گاز، شیلات و کشاورزی، صنایع و معادن، گردشگری، حمل و نقل، بنادر و شهرسازی، پتروشیمی، آب و برق در منطقه آزاد چابهار با حضور گسترده سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

تاج‌الدین ضمن اشاره به توجه ویژه برنامه ششم توسعه به سواحل مکران و استقبال گسترده شرکت‌های داخلی و خارجی از سرمایه‌گذاری در منطقه مکران، برگزاری این همایش را به عنوان یکی از اقدامات عملی در راستای توسعه سواحل مکران توصیف کرد.

وی در پایان گفت: در وبگاه ستاد توسعه سواحل مکران به آدرس www.mokrandevelopment.ir کلیه اطلاعات تکمیلی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سواحل به دو زبان فارسی و انگلیسی ارائه شده است.

کد خبر 356627

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha