همشهری آنلاین: کتاب امنیت اطلاعات در شبکه‌های صنعتی به‌عنوان نخستین کتاب ترجمه‌شده به فارسی در ده فصل به تشریح مبانی شبکه‌های صنعتی پرداخته و ارتباط آن را با امنیت سایبری می‌پردازد.

در این کتاب ابتدا موضوع شبکه صنعتی به‌تفصیل بررسی‌شده و در ادامه کلیات امنیت سایبری و چگونگی پیوند یافتن آن با شبکه‌های صنعتی توضیح داده‌شده است.

در ادامه به انواع حملات سایبری پرداخته‌شده و این نکته توضیح داده‌شده که راه‌حل‌های آماده تجاری به بخش شبکه‌های صنعتی واردشده و جایگزین تجهیزات و اپلیکیشن‌های اولیه می‌شوند و درنتیجه مخاطرات خاص خود را نیز به همراه می‌آورند.

در فصول بعدی کتاب انواع تهدیدات، نقطه‌ضعف‌های رایج، ابزارهای مهاجمان آمده و در فصل "اقدامات متقابل" به نحوه تدوین برنامه‌های دفاعی پرداخته‌شده است.

در فصل‌های 6 تا 8 کتاب نیز برای بررسی امنیت سایبری در سه بخش مجزا مطالبی درباره «طراحی و طرح‌ریزی»، «فناوری» و «افراد، خط‌مشی‌ها و تضمین امنیت» تشریح شده است.

سیستم‌های امنیت فیزیکی بیش‌ازپیش به سمت وابستگی به سیستم‌های سایبری و فناوری اطلاعات در حال دگرگونی هستند. ارزیابی فعال شبکه (شامل آزمون نفوذ) نباید در سامانه کنترل تولید یا شبکه سامانه کنترل صورت گیرد و این‌ها «موضوعات جدید در امنیت شبکه صنعتی» هستند که در بخشی با همین عنوان آمده‌اند.

در «دفاع از شبکه‌های صنعتی- موارد تاریخی»، نمونه‌های ملموسی از تجربیات برخی شرکت‌های بزرگ در دفاع و صیانت از شبکه‌های صنعتی‌شان آورده شده است که با مطالعه آن‌ها مفاهیم و راهکارهای ارائه‌شده در کتاب برای خوانندگان قابل‌تصورتر خواهد شد.

خواندن این کتاب مختصر و مفید را به مدیران، فعالان و همه افرادی که در پایش و کنترل شبکه‌های صنعتی سهمی دارند، توصیه می‌کنیم.

این کتاب نوشته دیویدج. تیومیم است که در نشر سایبان وابسته به هلدینگ رسانه‌ای دیده‌بان در 152 صفحه ترجمه و با شمارگان 2000 نسخه برای نخستین بار منتشر شده است. برای آشنایی بیشتر و نحوه تهیه این کتاب می‌توانید به سایت mrcenter.ir مراجعه نمایید.

کد خبر 356650

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha