همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حج را مجرای اتصال به جهان اسلام عنوان کرد و افزود: برای بازگشایی مسیر حج نهایت تلاش را به‌کار می‌بندیم.

سید رضا صالحی امیری

به گزارش ايرنا، سید رضا صالحی امیری عصر دوشنبه در مراسم تکریم روسای قدیم و جدید سازمان حج و زیارت که هم اکنون در محل این سازمان در حال برگزاری است، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا زائران با کمترین هزینه و دغدغه به زیارت خانه خدا مشرف شوند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، و خصوصا فاجعه منا، حج را تجلی‌گاه وحدت در داخل و جهان اسلام توصیف کرد و افزود: حج نه تنها از لحاظ کارکرد فقهی شرعی بر انسان‌ها واجب می‌شود بلکه کانون بزرگ انسان سازی نیز محسوب می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اگر بنا باشد در جامعه از بداخلاقي‌ها، انگ‌زنی‌ها، شایعه‌پراکنی و دروغ‌پردازی‌ها پرهیز شود، لازم است موضوعات مهم زیارت، حج، عتبات عالیات، هدایت مردم به سمت اهل بیت را تقویت کنیم.

  • سرپرست جدید سازمان حج و زیارت خواستار متوقف شدن آزادبرها شد

بر طبق اين گزارش، سرپرست سازمان حج و زیارت، آزادبرها را چالشی برای سازمان حج و زیارت دانست و گفت: این آزادبرها باید جمع شوند.

حمید محمدی روز دوشنبه در آیین معرفی خود در محل سازمان حج و زیارت افزود: اعزام حجاج حق مسلم سازمان حج و زیارت است و آزادبرها باید جمع شوند.

وی با قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه سعید اوحدی رییس سابق سازمان حج و زیارت، گفت: وی دستاوردهای خوبی داشت و حرکت سازمان در دوران تصدی‌گری او، حرکت بدیعی بود.

آیین تکریم و معرفی رییس سازمان حج و زیارت با حضور سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل این سازمان برگزار شد.

در این آیین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهدای لوحی از زحمات سعید اوحدی قدردانی و حمید محمدی را به عنوان سرپرست این سازمان معرفی کرد.

کد خبر 356759

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha