همشهری آنلاین: تازه‌ترین شماره‌ توسعه مهندسی بازار، سال دهم، شماره‌ی ۵۲، آذر و دی ماه ۱۳۹۵ منتشر شد.

توسعه مهندسی بازار

این شماره توسعه مهندسی بازار حاوی تازه‌ترین موضوعات بازاریابی ایران و جهان در 80 صفحه، تمام گلاسه، تمام رنگی، به همراه یک فیلم آموزشی بازاریابی از دانشگاه هاروارد (به زبان انگلیسی با زیرنویس فارسی) است.

  • یادداشت

نانومارکتینگ، نورومارکتینگ، ذهن کارآفرینان و میزگرد اعتبارسنجی / مدیرمسئول مجله‌ی توسعه مهندسی بازار و مدیرعامل TMBA

  • اخبار بازاريابي / بازار خبر
  • ميزگردها

1- ميزگرد اعتبارسنجي
چکیده: در تداوم ميزگرد شماره‌ي گذشته (شماره‌ي پنجاه‌ويكم، مهر و آبان 1395) كه با عنوان "اعتبارسنجي" برگزار شد، ميزگرد اين شماره نيز به موضوع اعتبارسنجي اختصاص پيدا كرد. حاضران ميزگرد به موضوعات به صورت جزئي‌تر و ريزتر نيز پرداختند كه چرا "وصول مطالبات" در اقتصاد كنوني مي‌تواند شركتها را از بروز بحرانهاي نقدينگي نجات دهد.

2-  ميزگرد چالشهاي مديران اجرايي‌
چکیده: ميزگرد "چالشهاي مديران اجرايي، مديريت نيروهاي جوان، و تعادل كار و زندگي" با حضور مديران شناخته‌شده‌ي جهاني برگزار شده است. براي مثال، مديرعامل شركتي كه در اين ميزگرد حضور دارد، 150 هزار كارمند و ميليونها مشتري دارد. اين مديرعامل تأكيد مي‌ورزد كه ياد گرفته است كمتر عقلاني و بيشتر احساسي رفتار كند. به گفته‌ي او، زماني كه بتوانيم به احساسات كاركنان خود توجه كنيم، عملاً محيطي پديد مي‌آيد كه كاركنان بتوانند نوآوري كنند.

  • گفت‌وگوها

1- گفت‌وگو با مترجم كتاب ذهن كارآفرينان:
چکیده: "ذهن كارآفرينان" عنوان كتابي است از كوين دي جانسون. اين كتاب در انتشارات بازاريابي چاپ و منتشر شده است. ديدگاههاي ساختارشكنانه و غيرمعمول اين كتاب مي‌تواند كسب‌وكارها را از ورشكستگي برهاند. به علاوه، سبب شود تا "كارآفرينان" با داشتن روِياهاي بزرگ، فعاليتهايشان را تحقق بخشند. به علاوه يادآور مي‌شود كه اقتصاد بد، يك فرصت عالي است براي آنها كه مي‌خواهند "كارآفرين" باشند و "كارآفرين" باقي بمانند.

2- گفت‌وگو با مدير آژانس تبليغاتي استرابري فراگ‌:
چکیده: اسكات گودسان، مديرعامل آژانس تبليغاتي استرابري فراگ، اولين آژانس تبليغاتي جهان است كه روي "بازاريابي جنبش فرهنگي" كار مي‌كند. خواندن اين گفت‌وگو، مي‌تواند الهام‌بخش ديدگاههاي تازه‌اي باشد براي آنها كه تمايل دارند كه خلاقيت و نوآوري را چاشني فعاليتهايشان كنند.

  • زبان بدن (Body Language)

كانديداهاي رياست جمهوري امريكا‌:
چکیده: سرنوشت كانديداهاي رياست جمهوري امريكا معلوم شد. دونالد ترامپ بر هيلاري كلينتون پيروز شد. فارغ از اين سرنوشت، پيش از مشخص شدن نتيجه‌ي آرا، متخصصان زبان بدن(Body Language) ، با مهارت و ظرافت تام و تمام، هر يك از رفتارهاي غيركلامي اين دو كانديدا را زيرنظر گرفتند و بر پايه‌ي اين اطلاعات، بخوبي توانستند افكار، نيات، و ديدگاههاي كانديداهاي رياست‌جمهوري امريكا را آشكار و برملا سازند.
صفحات 18 تا 23 را بخوانيد تا ببينيد چگونه مي‌توان با استفاده از اين اطلاعات و رفتارهاي غيركلامي، شخصيت و منش افراد را در حال و آينده پيش‌بيني كرد. مطالعه‌ي اين صفحات مي‌تواند به شما كمك كند كه در هنگام مذاكره، بهتر بتوانيد خودتان را معرفي كنيد، همچنين بر روي ميز مذاكره، بهتر بتوانيد طرف مقابل را ارزيابي كنيد.

  • استراتژی

چگونه یک برنامه‌ی استراتژی واقعی در کلاس جهانی داشته باشیم؟
چکیده: برنامه‌ی استراتژی نیاز مبرم سازمانهاست. با وجود این، سازمانها در عین داشتن برنامه‌ی استراتژی، در میانه‌ی راه برنامه را رها می‌کنند، چون کارآمد و مؤثر نیست. برنامه‌ی استراتژی اگر مطابق با روشهای مؤثر و به گفته‌ی این اثر، "کلاس جهانی" تدوین شود، سازمان را نجات می‌دهد، و کارآیی آن را افزایش خواهد داد. برای آنکه برنامه‌ی استراتژی واقعی در کلاس جهانی داشته باشیم، باید 5 قانون را اجرا کنیم که در این اثر به آن پرداخته شده است.

  • تبلیغات خلاق

تبلیغات خلاقانه و نوآور:
چکیده: "کریسمس" و "زمستان" دو مناسبت هستند که شرکتهای بزرگ، تبلیغات خود را به آن گره زده و پیوند داده‌اند. اگر می‌خواهید بدانید که تویوتا، آئودی، مرسدس بنز، نایک، و... چگونه از این دو مناسبت بهره‌برداری کردند تا نزد مخاطبان، محبوب شوند، این صفحات را ببینید.

  • شرکتها

آنچه در اپل خوب است، و در شرکتهای دیگر فاجعه
چکیده: شرکت اپل، سازوکار مشخصی برای خودش دارد که باعث پیشرفت و درآمدزایی است. مدیر بازاریابی پیشین این شرکت، سالها بعد شرکتی برای خودش تأسیس کرد و کوشید آنچه را در اپل آموخته بود، به‌کار گیرد. نتیجه، فاجعه‌آمیز بود و خسارت‌بار.

  • قیمت‌گذاری

چهار راه برای افزایش قیمت که مشتریان می‌پذیرند
چکیده: "افزایش قیمت" گاه ضروری است و اجتناب‌ناپذیر. با وجود این، بدون سیاستگذاری صحیح، مشتریان این "افزایش قیمت" را نمی‌پذیرند. عدم پذیرش از سوی مشتریان، می‌تواند آسیبهای جدّی به شرکت، برند، و محصول برند و آنها را برانگیزد تا به سراغ رقبا بروند. از این رو، برای افزایش قیمت، باید تدابیر چندوجهی اندیشید. مرکز ثقل این تدابیر، داشتن درک دقیق از "مشتری" است. افزون بر آن باید اقتضائات متعدد را نظیر شرایط اقتصادی سنجید.

  • نورومارکتینگ

ششمین کنفرانس بین‌المللی نورومارکتینگ
چکیده: برگزاری ششمین کنفرانس بین‌المللی نورومارکتینگ به‌عنوان یک رویداد در حوزه‌ی کاربردهای علوم نوین در بازاریابی قابل تأمل است. هدفهای این کنفرانس، فهرست موضوعاتی که این کنفرانس در جستجوی آن است، بویژه نام سخنران اصلی را در این گزارش کوتاه بخوانید.

  • نانوماركتينگ

كاربرد نانوايمپلنت‌ها در بازاريابي‌
چکیده: به‌كارگيري ابزارهاي نانو در بازاريابي به‌عنوان تازه‌ترين نوع مطالعات در اين حوزه است كه "نانوماركتينگ" مي‌گويند. "كاربرد نانوايمپلنت‌ها در بازاريابي" يك اقدام جسورانه از سوي مبتكران اين حوزه‌ي مطالعاتي است كه در آينده، چهره‌ي بازاريابي را درخشان‌تر ترسيم خواهد‌‌‌‌كرد. نانوايمپلنت‌ها علاوه بر رصد رفتار مصرف‌كنندگان به صورت پيوسته و غيرتهاجمي، مي‌تواند بر ارتقاي تواناييهاي كاركنان مانند تمركز، توجه و حافظه به‌كار رود.

  • پرسشنامه

چقدر خلاق هستید؟
چکیده: بسیاری از افراد، به موضوع خلاقیت، به‌عنوان موضوعی ذاتی و نه اکتسابی می‌نگرد، حال آنکه برخی مهارتهیا خلاق بودن، اکتسابی و قابل پرورش است. این پرسشنامه‌ی 16 سؤالی، میزان خلاقیت شما را در هر حرفه‌ای که هستید معین خواهد کرد.

  • بسته‌بندی

عکس‌العمل مصرف‌کنندگان به بسته‌بندی فریبکارانه
چکیده: محصولات تندمصرف نظیر اسنک‌ها، برای آنکه قیمت را ثابت نگه دارند، از بسته‌بندی متفاوت‌تری استفاده می‌کنند. نوع بسته‌بندیها حجیم است، که اصطلاحاً "هوا" فضای آن را اشغال کرده است به همراه محصول موردنظر. این نوع از بسته‌بندیها، خریدار را فریب می‌دهد. بسته‌بندیهای فریبکارانه دو نوع است: الف) شخص در زمان خرید فریب می‌خورد، ب) شخص در زمان مصرف فریب می‌خورد.

  • بسته‌بندی خلاق

بسته‌بندی خلاقانه و نوآور
چکیده: هنر بسته‌بندی میوه،حبوبات، چای، شیرموز، روغن زیتون را در همین صفحات ببینید. به‌علاوه، هنر بسته‌بندی ابزارآلات، ماسک صورت، را نیز ملاحظه کنید. قطعاً انگیزه‌بخشند که خلاقیت خود را تقویت کنید تا بتوانید مشتریان را در تله‌ی فروش خودتان بیندازید!

  • مذاکره (موردکاوی)

مذاکره با مجارستانی‌ها
چکیده: علاقه‌مندی مجارستان برای برقراری روابط و مناسبات تجاری در حوزه‌های نفت و گاز و پتروشیمی و هسته‌ای است. چنین رویدادی، عملاً بازرگانان ایرانی را برخواهد انگیخت تا سطح روابط تجاری خود را با مجارستان افزایش دهند. چگونه می‌توان این روابط را ایجاد و تداوم بخشید؟ آشنایی با این کشور، آشنایی با رسم و رسوم مردمان این کشور، بخشی از اطلاعاتی است که بازرگانان ایرانی را برای حضور در پشت میز مذاکره ترغیب خواهد کرد. این اطلاعات را در همین اثر پیش روی بخوانید.

  • فیلمهای بازاریابی و فروش

توانمندسازی مدیران اجرایی
چکیده: "توانمندسازي مديران اجرايي" موضوع اين فيلم است. اين فيلم به سهولت نقش دستيار مدير اجرايي را تعريف مي‌كند و حضورش را براي سازمانها، پرسود و پرمنفعت مي‌داند. مديراني كه علاقه‌مندند درآمد سازمان خود را افزايش دهند، بهتر است اين توصيه‌ها را براي انتخاب دستيار مدير اجرايي به‌كار گيرند.‌

  • کتابفروشی بازاریابی

تازه‌ترین کتابهای بازاریابی، تبلیغات، و فروش

علاقه‌مندان برای تهيه مجله و اشتراک می‌توانند از طريق www.MarketingMag.ir در تهران تماس حاصل کنند.

کد خبر 356777

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha