سه‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۹
۰ نفر

کمتر از یک‌ماه به آغاز سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر فجر مانده و در نخستین روزهای سرد زمستان، سالن‌های نمایش در گوشه و کنار پایتخت میزبان آثار تازه شده‌اند.

پیروزفر درآمد یک نوبت نمایش خود را  به دانش‌آموزان مستعد بنیاد کودک اهدا کرد.

نمایش‌هایی که اجرای برخی از آنها تا اول بهمن به پایان می‌رسد و تماشای یکی هم برای تماشاگران زیر ۱۸سال ممنوع است. 

به گزارش همشهري، «قطعاتي از ساموئل بكت» تازه‌ترين پروژه نمايشي گروه تئاتر 84 است كه تا 17دي به سرپرستي علي‌اكبر عليزاد در قالب پروژه مركز مطالعات اجرايي قشقايي با اجراي نمايش‌هاي«بازي»، «فاجعه» و «بازي بي‌كلام» روي صحنه مي‌رود. تالار اصلي تئاتر شهر ميزبان نمايش 100دقيقه‌اي «تئاتر سعدي، تابستان سي و دو» به كارگرداني حسين كياني است كه ساعت 19:30با بليت 30هزار توماني اجرا مي‌شود و در تالار چهارسو «كلاغ» به كارگرداني سمانه زندي‌نژاد ساعت 18و «خانه پاكيزه» مانلي حسين‌پور ساعت 20روي صحنه مي‌رود. «لِ ته» هم به نويسندگي و كارگرداني عاطفه تهراني ساعت 19:30در تالار سايه و «گوهر نيل» مجيد امرايي ساعت 18در پلاتو اجرا مي‌شوند.

  • پسياني و محامدي در ايرانشهر

تماشاخانه ايرانشهر در اين هفته با 4نمايش در سالن‌هاي سمندريان و ناظرزاده كرماني ميزبان مخاطبان تئاتر است. اجراي «باغبان مرگ» آروند دشت‌آراي از 30 آذر ساعت 18آغاز شده و تا پايان دي ادامه دارد. دومين نمايش سالن سمندريان هم «ديابوليك، رومئو و ژوليت» آتيلا پسياني است كه ساعت ۲۰ به صحنه مي‌رود. سالن ناظرزاده از اول دي ميزبان 2نمايش شده است؛ «حساب پرداخت نمي‌شود» هادي عامل ساعت ۱۸:۱۵ و «حادثه در ويشي» منيژه محامدي ساعت ۲۰:۱۵.

  • ورود افراد زير 18ممنوع

تالار حافظ از نخستين روز زمستان ميزبان «دو مرد در يك اتاق» به كارگرداني مسعود رايگان است. در اين درام اجتماعي، موضوع ايدز و شيوه پيشگيري و مواجهه با اين بيماري دستمايه قرار گرفته و هر روز ساعت ۱۹:۳۰ براي علاقه‌مندان اجرا مي‌شود. دو مرد در يك اتاق تا امروز به 14زبان زنده در گوشه و كنار دنيا ترجمه و به‌صورت گسترده اجرا شده است. اين نمايش ۶۵دقيقه‌اي تنها ۱۰ اجرا دارد و نكته قابل توجه آن ممنوع‌بودن حضور افراد زير ۱۸ سال در سالن است.

در اين هفته 3اثر در 2سالن تالار مولوي اجرا مي‌شود؛ «نسبت خوني» سجاد اميرمجاهدي ساعت ۱۸ در سالن اصلي روي صحنه مي‌رود و اجراي آن تا ۱۰دي ادامه دارد. نمايش ۸۰ دقيقه‌اي «ريچارد سوم اجرا نمي‌شود» اصغر نوري هم تا 20دي هر روز جز شنبه‌ها ساعت ۲۰:۳۰ در همين سالن اجرا خواهد شد. «اگر شبي از شب‌هاي تهران مسافري» كار مشترك جواد صداقت و الهام ابني هم نمايش سالن كوچك مولوي است كه اجراي آن از روز گذشته آغاز شده است. «ديوان تئاترال» روزبه حسيني در تماشاخانه سنگلج اجرا مي‌شود و اجراي «خوب، بد، زشت» شقايق فتحي در تماشاخانه ‌ماه حوزه هنري جمعه ۱۰دي به پايان مي‌رسد.

  • ستاره‌ها در تماشاخانه‌هاي خصوصي

تماشاخانه باران اين روزها ميزبان 2نمايش تازه است؛ «آيس‌لند» آيدا كيخايي از اواخر آذر به باران آمده و اين نمايش ۶۰ دقيقه‌اي تا ۲۸ دي ميزبان علاقه‌مندان است. اجراي عمومي «بازي يالتا» به كارگرداني لوون هفتوان هم از ۵ دي ساعت ۲۰:۴۵ در اين تماشاخانه آغاز شد. «ماتريوشكا» پارسا پيروزفر تا 19دي در تماشاخانه پاليز ادامه دارد و «نامه‌هاي عاشقانه از خاورميانه» كيومرث مرادي ساعت ۱۹:۳۰ در همين تماشاخانه به صحنه مي‌رود. از روز گذشته هم اجراي «داستان يك عذرخواهي از آقاي امانوئل» اميدرضا سپهري در پاليز آغاز شده است. «در» شهاب مهربان، «به گزارش باروت» گلچهر دامغاني و «بانوي گمشده» فرهاد شريفي هم 3نمايش تماشاخانه ارغنون هستند. دامغاني پس از 13سال به صحنه تئاتر بازگشته است.

کد خبر 356786

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha