مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت: سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در پردیس تئاتر حرفه‌ای شهر تهران (خاوران) برگزار می‌شود.

پردیس تئاتر خاوران

علیرضا جعفری با بیان اینکه شهر تهران با وجود سالن‌های متعدد فاقد یک مرکز حرفه ای تئاتر بود، گفت: بنابراین ایجاد یک مرکز حرفه ای برای تئاتر در شهر تهران در راستای تأمین بخشی از سرانه فرهنگی و سالن نمایش، ضرورت داشت، به همین دلیل ساخت پردیس تئاتر حرفه ای شهر تهران(خاوران) مورد توجه قرار گرفت. جعفری با اشاره به اینکه شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران مسئولیت ساخت سالن های تئاتری و فضاهای فرهنگی در سطح شهر تهران را بر عهده دارد، گفت:امیدواریم با فعال شدن پردیس تئاتر خاوران به رشد و فراگیر شدن تئاتر در بین همه شهروندان کمک کنیم.

جعفری با بیان اینکه در دوران مديريت اخير شهري طرح احداث بزرگ‌ترين تئاتر حرفه‌اي کشور روي ميز مديران قرار گرفت، گفت: به همین دلیل بزرگ‌ترين مرکز تئاتر حرفه‌اي کشور در جنوب شرق پايتخت و در منطقه 15 احداث شد. وی ادامه داد:هم‌اکنون عمليات عمراني مرکز تئاتر حرفه‌اي خاوران که در زميني به مساحت 25 هزار و 200 مترمربع و با زيربناي 16 هزار و 330 مترمربع جنب فرهنگسراي خاوران قرار گرفته به پايان رسيده و این مرکز به زودی و همزمان با سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر به بهره‌برداری مي‌رسد.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی با اشاره به اینکه پردیس تئاتر حرفه ای شهر تهران (خاوران) به منظور رفع نياز هنرمندان به مرکزي حرفه‌اي و همچنين نياز مناطق جنوبي شهر در امور فرهنگي و هنري ساخته شده است، گفت: امیدواریم با تولید محتواهای غنی و قوی، خلأ های موجود در حوزه تئاتر تجربي و عروسکي را نيز رفع کنیم. وی با اشاره به اینکه احداث بزرگ‌ترین مرکز تئاتر حرفه‌اي ایران در جنوب پایتخت یکی از اساسی‌ترین اقداماتی است که توسط شهرداری تهران به انجام رسیده است، تصریح کرد: خوشبختانه پردیس تئاتر حرفه‌اي تهران به پیشرفت صد درصدی رسیده و به زودی از طریق این مجموعه فرهنگی و هنری، شاهد رونق اقتصادی در جنوب شهر تهران خواهیم بود.

جعفری با بیان اینکه سیاست شهردار تهران در این سال‌ها کم کردن فاصله شمال و جنوب شهر است، افزود: احداث این مجموعه در جنوب تهران مورد نیاز بود و با توجه به تجهیزاتی که این مرکز دارد مطمئنا با بهره‌برداری از پردیس تئاتر حرفه‌اي تهران کارگردانان، استادان و به‌ ويژه هنرجويان رشته تئاتر مي‌توانند در اين فضا به خوبی فعاليت کنند.

کد خبر 356954

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha