همشهری آنلاین: ایلان ماسک مدیر عامل شرکت تسلا پس از رونمایی از سیستم راننده خودکار در تابستان ۲۰۱۶ اعلام کرد این سیستم از توانایی نجات جان انسان‌ها برخوردار است و اکنون انتشار این ویدیو تا حدی ادعای او را اثبات می‌‌کند.

 

 

 

براساس گزارش گيزمودو، تصاوير دوربين نصب شده روي داشبورد يكي از خودروهاي تسلا كه در خيابان‌هاي هلند در حركت بوده‌است،‌ قابليت ايمني بالاي اين سيستم جديد را نشان مي‌دهد.

در اين ويديو صداي خودروي تسلا شنيده مي‌شود كه به راننده درباره احتمال برخورد دو خودرويي كه در برابر او قرار دارند هشدار مي‌دهد و لحظاتي بعد دو خودرو با يكديگر برخورد مي‌كنند و بلافاصله تسلا ترمز كرده و متوقف مي‌شود.

خوشبختانه به گفته كاربر توئيتر و مالك خودروي تسلا كه اين فيلم را روي شبكه توئيتر ارسال كرده‌است، در اين سانحه كسي دچار آسيب‌ديدگي نشد. وي همچنين تاييد كرده‌است كه سيستم خودران تسلا پيش از اينكه او فرصت واكنش دادن پيدا كند، ترمز كرده و مانع از برخود با خودروهاي جلويي شده‌است.

ماسك در ماه سپتامبر تاييد كرد با بهره‌گرفتن از سيستم رديابي راداري و حسگرهاي بصري،‌سيستم خودران تسلا امكان ديدن تمامي خودروهاي اطراف را دارد.

کد خبر 356996

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha