همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل ارتش گفت: با اجرا و برگزاری رزمایش مشترک و سراسری مدافعان آسمان ولایت ۷، وارد مرحله جدیدی از دفاع هوایی شده‌ایم.

احمدرضا پوردستان

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان عصر چهارشنبه در پایان این رزمایش سه روزه و پس از رژه یگان‌های محمول پدافند هوایی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح باید همواره آماده باشند، گفت: از مهمترین برکات آمادگی نیروهای مسلح ایجاد اعتماد به نفس برای نیروها و امنیت روانی برای مردم کشور است.

وی ادامه داد: امروز که در شرایط صلح و آرامش هستیم، باید موشک‌ها و سامانه‌های راداری را در تمامی لایه‌های پدافندی ارتفاع پست، متوسط و بالا آماده کنیم تا در روز مبادا بهره لازم را به طور شایسته از آنها ببریم.

جانشین فرمانده کل ارتش با پر اهمیت شمردن اقدامات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در این رزمایش اظهار کرد: این رزمایش تخصصی که با هدایت قرارگاه پدافند هوایی انجام شد تنها گوشه‌ای از توان این نیروهای جان برکف و سربازان ولایت در ارتش جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت و اگر ملاحظات امنیتی در میان نبود قطعا ظرفیت‌های بیشتری از این توانمندی و انسجام به نمایش گذاشته می‌شد.

امیر سرتیپ پوردستان با اشاره به اینکه یکی دیگر از برکات آمادگی نیروهای مسلح کشور ایجاد بازدارندگی در دشمنان است به حضور آمریکایی‌ها در سالهای اخیر در منطقه غرب آسیا اشاره کرد و گفت: هدف آمریکایی‌ها از نزدیک شدن به این منطقه حمله به جمهوری اسلامی ایران بود.

وی توضیح داد: اما با وجود جوانان مومن و متخصص کشورمان که قادرند به سرعت ایده را به محصول تبدیل کنند و تحویل یگان‌ها دهند و نیروهای عمل کننده نیز به نحو احسن از این دستاوردها استفاده نمایند، همین چرخه و فرآیند موجب شد تا در عزم و اراده آمریکایی‌ها خلل ایجاد شود.

وی تصریح کرد: پیام این رزمایش مشترک و سراسری برای ملت شریف ایران این است که مستحضر باشند که جوانان مومن و متعهدشان آماده مقابله با هر نوع تهدیدی هستند و پیام ما برای منطقه پیام صلح و دوستی است و اینکه خودمان می‌توانیم امنیت منطقه را تامین کنیم و نیازی به کشورهای بیگانه و فرامنطقه‌ای نیست.

امیر سرتیپ پوردستان تصریح کرد: اما پیام این رزمایش برای دشمنان و آنان که خیال خام تعدی و تجاوز را در سر می‌پرورانند این است که بدانند وقتی که نیروهای مسلح ایران قادر هستند ریز پرنده‌ها را اینگونه در آسمان منهدم کنند، قطعا مورد اصابت قرار دادن جنگنده‌های متجاوز برایشان به راحتی امکانپذیر است.

وی با اشاره به توانمندی نیروهای مسلح در مقابله با انواع تهدیدات احتمالی نیز گفت: امروز نیروهای مسلح ما قادر هستند تا هر نوع تهدیدی را در هوا، زمین و دریا پاسخ دهند و ما باید قدردان این نیروهای با صلابت و پادر رکاب باشیم.

جانشین فرمانده کل ارتش ضمن ارزشمند شمردن اقدامات پدافند هوایی در رهگیری و انهدام ریز پرنده ها، دستاوردهای امروز نیروهای مسلح را ناشی از هدایت‌های مقام معظم فرماندهی کل قوا دانست.

وی گفت: خدا را شاکریم که این رزمایش جلوه ای از هماهنگی و همدلی نیروهای مسلح کشور را به نمایش گذاشت، و نیروهای شرکت کننده، اعم از ارتش و سپاه، نیروی انتظامی و بسیج با هدایت قرارگاه رعد خاتم الانبیاء(ص) هر کدام ماموریت‌های خود را به نحو احسن انجام دادند.

کد خبر 357025

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha