همشهری آنلاین: تولیت آستان قدس رضوی، با تاکید بر اینکه نباید در دشمنی دشمن تردید شود، گفت: بصیرت، تضمین‌کننده حیات ملت و این نظام است.

raeesi

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی صبح نهم دي در همایش بزرگداشت حماسه ۹ دی در مصلای امام خمینی (ره) تهران با گرامیداشت روز ۹ دی، روز حضور مردم خشمگین از دشمنان و روز امتداد عاشورا اظهارداشت: این روز، روز پایان یافتن فتنه با پادزهر بصیرت و شکل دادن باطل تأخیر فتنه بود.

وی ادامه داد: در این روز دل‌های عاشق حضرت حق دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی خود را به نمایش گذاشتند، این روز یک اساس، یک مرام و مبنایی بود که بناهای بسیاری را می‌توان بر آن مبنا استوار کرد؛ این مبنا بصیرت و میثاق با امام امت است.

تولیت آستان مقدس امام رضا (ع) افزود: مردم به معنای واقعی کلمه از همه اقشار و همه سطوح با معرفت، حساسیت و قرائت درست از دشمنان در صحنه‌ای که لازم است از انقلاب، نظام و ولایت حمایت کرده و دشمنان را حیرت‌زده کنند؛ با احساس مسئولیت ناشی از زمان‌شناسی، موقعیت‌شناسی و دشمن‌شناسی به صحنه آمدند.

رئیسی تصریح کرد: دشمن از آغاز انقلاب اسلامی هر جا توانسته است تهدید و تلاش کرده، اما نتوانسته کاری را پیش ببرد چون ملت مسلمان ایران قدرتمند است و البته نه با مؤلفه‌های کلاهک‌های هسته‌ای و ثروت‌های مادی، بلکه ایمان به خدا عامل قدرت ملت ایران است.

رئیسی با بیان اینکه دین و آموخته‌های ما از ارزش‌های دینی مؤلفه دوم قدرت است، تصریح کرد: آنچه کشور ما را قدرتمند کرده، فعل و دین‌مداری ملت است.

وی گفت: امام، مقتدا و رهبری بصیرت‌آفرین عامل دیگر قدرت ماست که هم دوست و هم دشمن رهبری به عنوان جایگاهی که می‌تواند نیروهای اسلامی را برای سازندگی کشور بسیج کرده و از همه توانایی کشور برای خدایی شدن استفاده کند؛ رهبری و ولایت است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به آمادگی و ایستادگی ملت افزود: این مسئله از مهمترین مؤلفه‌های قدرت کشور ماست، آنچنان که در هشت سال دفاع مقدس جوانان ما ایستادگی کردند؛ این روحیه آمادگی و مقاومت از مهمترین مؤلفه‌های قدرت ماست.

رئیسی اظهار داشت: آمریکا از کدام ملت، مشکلی را برداشته که بخواهد از ملت ما مشکلی را بردارد؛ دشمن به دنبال آن است که عناصر قدرت را در نظام به هر شکلی تضعیف کند.

تولیت آستان مقدس امام رضا (ع) تصریح کرد: در انتخابات ۸۸، حدود ۴۰ میلیون رأی به صندوق‌ها ریخته شد. جنگ‌های ۲۲ روزه و ۳۳ روزه، پیروزی بزرگی بود که از اقتدار، مردمداری و دموکراسی انقلاب ایران الگو گرفت.

وی افزود: بعد از انتخابات ۸۸، دشمن توطئه کرد تا شیرینی این پیروزی‌ها را در کام ملت تلخ کند، احساس دشمن این بود که جای پایی در درون کشور پیدا کرده و می‌تواند اهداف خود را پیش ببرد که آن تفاوت توطئه دشمن در سال ۸۸ با توطئه‌های قبلی بود.

رئیسی خاطرنشان کرد: کسانی که رأی نیاوردند، مسئله تقلب را مطرح کردند؛ این ادعا مطرح شد تا بی‌اعتمادی به سازوکار نظام به وجود آید.

تولیت آستان مقدس امام رضا (ع) گفت: تقلب اسم رمز دشمن بود، کسانی که ادعای تقلب کردند ظلم بزرگی به نظام و کشور کردند و در نهایت لایه سومی که کوتاهی کردند، کسانی بودند که در این زمان احساس تردید کردند.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات بهانه بود و بعد از آن ولایت‌فقیه را نشانه گرفتند، شعار «نه غزه نه لبنان» دادند و در روز عاشورا به ساحت ابی‌عبدالله و ابوالفضل ‌العباس (ع) جسارت کردند.

رئیسی ادامه داد: امروز مسئله، مسئله یک گروه یا یک دولت نیست؛ جبهه حزب‌الله و جبهه شیطان است. ویژگی حزب شیطان این است که یاد خدا را فراموش کرده و یاد شیطان هستند. کسانی که خدا را فراموش کنند، دچار خودفراموشی خواهند شد.

تولیت آستان مقدس امام رضا (ع) افزود: نشانه‌ کودتاهای مخملی را در فتنه ۸۸ دیدیم، جریانی در داخل با اسم رمز دروغ تلاش داشت به اعتماد ملت به نظام ضربه بزند، اما آنچه پادزهر این فتنه شد بصیرت مردم بود.

وی عنوان کرد: می‌خواستند به جمهوریت نظام ضربه بزنند، آن هم با نام شاخص‌های امام (ره) درحالی که خط امام (ره) روشن است. رهبر انقلاب بارها فرمودند «خود را از رسانه‌های انگلیسی و آمریکایی جدا کنید»؛ اما این کار را نکردند.

رئیسی اظهار داشت: مهمترین شاخصه حزب‌الله این است که به دشمنان دست دوستی ندهد.

تولیت آستان مقدس امام رضا (ع) افزود: امروز باید دشمن شناخته شود و درباره دشمنی او تردید نشود. فتنه امروز آن است که اعتماد به آمریکا رواج داده شود.

وی گفت: وقتی مذاکره می‌شود باید بی‌اعتمادی به دشمن وجود داشته باشد و این همان دشمن‌شناسی است.

رئیسی تصریح کرد: فتنه امروز این است که اقتصاد مقاومتی و قدرت درون‌زا نادیده گرفته شود؛ یعنی فراموش شود که راه‌حل مشکلات در ژنو نیست.

تولیت آستان مقدس امام رضا (ع) ادامه داد: آنچه می‌تواند حیات یک ملت را تضمین کرده و تداوم این نظام را تدوین کند، فقط بصیرت است.

وی افزود: امروز مقاومت و بصیرت مردم یمن، عراق و سوریه دشمن را دچار استیصال کرده است؛ با مقاومت آزادی حلب و سپس قدس را رقم خواهیم زد.

رئیسی خاطرنشان کرد: امروز ملت مسلمان ایران با ایستادگی و مقاومت خود اعلام می‌کند که حسین جان اگر آن روز نبودیم، امروز به یاد عاشورای تو با تمام وجود می‌گوییم «لبیک یا حسین» و ادامه این لبیک آن است که به ولی‌فقیه خود بگوییم «لبیک یا خامنه‌ای».

به گزارش خبرنگار مهر، همایش بزرگداشت هفتمین سالگرد حماسه ۹ دی با حضور اقشار مختلف مردم در مصلی تهران برگزار شد. پس از پایان سخنرانی حجت‌الاسلام رئیسی، سعید حدادیان، مداح ابی‌عبدالله به نوحه‌خوانی در جمع مردم پرداخت.

 

کد خبر 357071

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha