همشهری آنلاین: معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درهمایش بنیاد نیکوکارى سلامت در بابل اظهارداشت: در ۶ ماهه نخست امسال، خیرین ۷۸۰ میلیارد تومان کمک کردند.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت

دكتر سيد محمد هادي ايازي در بابل افزود: در مبحث سلامت جسمانی که ما به عنوان وزارت بهداشت عهده‌دار آن هستیم اگر خوب کار کنیم حدود ۲۵ درصد آن در دست ما است و ۷۵ درصد آن به عهده دیگر دستگاه‌ها. در سلامت مردم باید بتوانیم از امکانات میان‌بخشی دستگاه‌ها و خیران و سمن‌ها استفاده کنیم.

ایازی افزود: در سلامت اجتماعى عقب‌ماندگى زیادى داریم و نمونه آن گورخواب‌ها است که براى جامعه ما جاى تاسف دارد.

او با اشاره به این که سلامت روان این روزها شدیدا مورد توجه است و دست‌خوش مسایل پیچیده‌ای شده، افزود: ۲۶.۳ مردم کشور دچار اختلالات روانی هستند که افسردگی از شایع‌ترین آن‌ها است. مساله سلامت روان از این منظر مهم است که اگر بتوانیم حال مردم را خوش کنیم، سلامت مردم نیز تحت تاثیر آن قرار خواهد گرفت.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت اضافه کرد: در مساله سلامت معنوی از منظر تهدید با مسایل زیادى روبه‌رو هستیم با توجه به تلاش‌های انجام شده نتوانستیم توفیقات لازم را برای سبک زندگی اسلامی داشته باشیم. در عین حال توجه به این حوزه جدى شده است و کارهاى خوبى در دست انجام و به عنوان یک دغدغه جدی بایستی به آن بپردازیم تا اشکالات موجود را برطرف کنیم.

ایازی هم‌چنین با اشاره به این که در تمام حوزه‌ها شاهد حضور پررنگ مردم هستیم، افزود: چند روز پیش از بیمارستان ساعی خمینی‌شهر اصفهان بازدید کردم. وقتی مردم دیدند در رابطه با فضای بیمارستانی دچار مشکل هستند، با یک فراخوان در شبکه‌های اجتماعی، در ایام محرم جلوی بیمارستان به عزاداری پرداختند و کمک‌های مالی خود را برای ساخت بیمارستان پرداخت کردند که تاکنون مبلغ ۱۳میلیارد تومان گردآوری شده است‌‌.

او نقش کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی را در حوزه سلامت بسیار موثر دانست و افزود: در هر نقطه کشور که حضور پیدا می‌کنیم می‌بینیم که مردم نقش موثر و ارزشمندی را در حوزه سلامت ایفا می‌کنند. ۲۷ درصد خون مصرفی ایران در تهران مصرف می‌شود و این در حالی است که ۱۷ درصد این خون از طریق تهران تامین می‌شود و مابقی از شهرستان‌های دیگر.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت در ادامه بیان داشت: خوش‌بختانه در استان مازندران و در شهرستان بابل اتفاقات خوبی انجام شده است، اما هنوز نتوانستیم از ظرفیت‌های خیران بابل و مازندران به اندازه کافی بهره ببریم و بایستی این باورها را به فعلیت برسانیم. وزیر بهداشت ابلاغ کرده‌اند که هر بیمارستان بایستی یک خیریه داشته باشد.

او یادآور شد: در سال ۱۳۹۴ موفق شدیم ۱۰۰۰ میلیارد تومان در حوزه سلامت از مردم کمک دریافت کنیم که این میزان در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۵ به ۷۸۰ میلیارد تومان رسیده است. در سال ۱۳۹۳ رضایتمندی اهدای اعضا بعد از مرگ مغزی ۵ درصد بوده اما در سال ۹۴ این میزان به ۷۰ درصد رسیده است که این افزایش همگی از فرهنگ‌سازی در حوزه سلامت نشات می‌گیرد.

در پایان این همایش پس از تقدیر از اعضای بنیاد، از دکتر سید محمدهادی ایازى نیز به خاطر فعالیت‌های اجتماعی مثمر ثمر خویش توسط بنیاد نیکو کارى سلامت بابل به ویژه در حوزه سلامت تقدیر شد.

کد خبر 357128

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha