شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس اداره محیط زیست محمودآباد گفت که تاکنون ۶ تن غذا شامل ذرت و سبزی در تالاب‌های "سرخرود" و "ازباران" برای تغذیه قوهای فریادکش توزیع شده است.

توزیع ۶ تن غذا برای قوهای مازندران

به گزارش ايرنا، یاسر سالار روز شنبه گفت: این میزان غذا را مردم منطقه به عنوان دوستداران محیط زیست و سازمان‌های مردم نهاد تامین کرده‌اند.

وی ادعاهای مطرح شده درباره گرسنگی قوهای تالاب‌های سرخرود و ازباران را تکذیب کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های قوهای فریادکش این است که اگر در جایی که به سر می‌برند غذا یافت نشود، از آنجا می‌روند و دوستداران محیط زیست و مردم منطقه برای نگه داشتن آنها در تالاب‌های منطقه اقدام به توزیع غذا می‌کنند.

تالاب بین‌المللی سرخ‌رود در شهرستان محمودآباد و ازباران در شهرستان فریدونکنار واقع است؛ اگر چه تالاب سرخرود به طور سنتی در یک دهه گذشته همواره میزبان پرندگان مهاجر و قوهای فریادکش و گنگ بوده است، ولی از باران از سال 93 میزبان این پرندگان شد.

رئیس اداره محیط زیست محمودآباد گفت: حدود هشت هزار بال قوی فریادکش در آببندان‌های محمودآباد در حال زمستان‌گذرانی هستند که تعداد زیادی از آنها در سرخرود و ازباران به سر می‌برند.

وی افزود: علاقه‌مندان و دوستداران محیط زیست می‌توانند دان‌هایی را که قصد توزیع در تالاب سرخرود دارند به این اداره تحویل دهند تا 6 نفر محیط‌بان این تالاب که به طور شبانه‌روزی حضور دارند، آنها را توزیع کنند.

سالار با بیان این که قوهای فریادکش از 9 سال پیش تاکنون محمودآباد را به عنوان محل زمستان‌گذرانی انتخاب کرده‌اند، گفت: سال گذشته 35 تن غذا با همکاری اداره کل محیط زیست و تشکل‌های مردمی در سرخرود و ازباران برای قوهای فریادکش توزیع شد.

کد خبر 357230

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha