مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۹
۰ نفر

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس دهم وعده داد که در تدوین لایحه بودجه ٩۶ با کمک بنیاد بیماری‌های خاص و وزارت بهداشت، بیماری‌های خاص مورد توجه قرار ‌گیرد.

علي نوبخت حقيقي در همايش كميته‌هاي استاني بيماري‌هاي خاص افزود: در روزهاي آينده جلساتي با بنياد بيماري‌هاي خاص، وزارت بهداشت و كميسيون اجتماعي مجلس برگزار مي‌كنيم و به مسائل و مشكلات اين بيماران مي‌پردازيم. با تصويب مجلس مقرر شد فارموكوپه نظام دارويي بازنگري شود و بيماران از داروهايي به روز استفاده كنند.

وي با اشاره به محدوديت‌هاي مالي دولت گفت: لازم است كه از كمك‌هاي مردمي و سازمان‌هاي مردم‌نهاد و حتي از وجوهات مردمي نيز براي تأمين دارو‌ها استفاده كنيم. با تصويب مجلس و كمك دولت مقرر شد 8هزار ميليارد تومان از بدهي بيمه سلامت پرداخت شود تا حدي از مشكل تأمين دارو برطرف شود. نوبخت همچنين درخصوص مشكل بيماران دياليزي گفت: وزارت بهداشت با كمك واحدهاي خيرخواهانه برنامه‌هايي براي بالا بردن كيفيت دياليز درنظر گرفته است كه كميسيون بهداشت نيز بر آن نظارت دارد.

زهرا ساعي، عضو كميسيون اجتماعي مجلس نيز در اين همايش گفت: بحث بيمه و رفاهيات بيماران خاص جزو وظايف ذاتي كميسيون اجتماعي است و اين كميسيون جهت آشنايي با مشكلات بيماران خاص به 4 استان سفر كرده است. مجلس دهم تمام تلاش خود را براي برطرف كردن مشكلات بيماران خاص به‌كار مي‌گيرد.

  • درباره واگذاری همودياليز به بخش خصوصی

مهندس سید ابراهیم رئیسیون، مشاور وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اقتصادی: بر اساس اصل ۴۴ قانون، ارائه خدمات دیالیز قابل واگذاری به بخش غیردولتی و خصوصی است و بر همین اساس، ساخت ۴۸۰۰ تخت جدید دیالیز در کشور به بخش خصوصی واگذار شد. بر اساس همین قرارداد، شرکت‌های خصوصی متعهد شده‌اند، مراکز دیالیز و تصویربرداری را در مدت زمان ۱۸ ماه بر اساس استانداردهای مورد تایید و با نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد و تجهیز کنند. اين شرکت‌های خصوصی از طریق فراخوان عمومی شناسایی شده‌اند و پس از بررسی‌های فنی، مالی و تخصصی و صلاحیت عمومی آنها، صلاحیت تعدادی از شرکت‌های متقاضی تایید شد و از طریق مناقصه برای ساخت این مراکز انتخاب شدند. توزیع جغرافیایی تخت های دیالیز در قطب‌های ۱۰ گانه کشوری، توسط معاونت درمان مشخص شده و در هر قطب کشوری،3سطح کمتر از ۱۰ تخت، ۱۰ تا ۲۰ و بیشتر از ۲۰ تخت دیالیز پیش‌بینی شده‌است.

کد خبر 357559

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha