سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت اینترنتی کلود‌فلر با افزوده شدن یک ثانیه کبیسه در پایان سال ۲۰۱۶ دچار نقص شد و برای مدتی کوتاه درگیر قطع اتصال از شبکه شد.

ثانیه

براساس گزارش BBC، تعداد كمي از سرورهاي اين شركت نتوانستند يك ثانيه افزوده شده به زمان را تحمل كنند و در نتيجه دچار نقص و خطا شدند. اين مشكل به آن معني است كه دسترسي به وب‌سايت‌هاي برخي از مشتريان اين شركت در آغاز سال 2017 امكان‌پذير نبوده‌است.

ثانيه كبيسه به منظور جبران كند شدن سرعت چرخش زمين و كمك به تنظيم ساعت و زمان در ميان كشورهاي مختلف جهان افزوده مي‌شود.

شركت كلود‌فلر در بيانيه‌اي اعلام كرد مهندسان اين شركت مشكل را طي 90 دقيقه برطرف ساخته‌اند و سرور‌هاي ازكار افتاده دوباره فعال شده‌اند. قربانيان اين نقص فني پيامي مبني بر ناتواني سرور براي دسترسي به وب‌سايت مورد نظر كاربران را دريافت مي‌كردند.

شركت انتقال محتواي كلودفلر براي وب‌سايت‌ها نقش واسطه را بازي مي‌كند تا سرعت دسترسي به سايت‌ها و افزايش يافته و مانع از ايجاد ترافيك مخرب و حملات سايبري شود.

اين شركت اعلام كرد ثانيه كبيسه روي يك درصد از درخواست‌هاي دريافتي توسط سرورهايش اثر گذاشته‌است. بررسي‌هاي دقيق‌تر از دليل بروز اين رويداد نشان داد بروز ناهمخواني ميان سرورهاي دقيق شركت باعث بروز اخلال در سيستم داخلي شده و سرورها را به خطا انداخته‌است.

کد خبر 357591

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha