سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

دومیـن فیلـمسـاز رنگین‌پوست نامزد دریافت جایزه اسکار از همتایان خود برای دمیدن در آتش پویش اعتراض به اسکار سفید انتقاد کرد و از آنها خواست به جای حرف زدن، بیشتر کار کنند.

سینما

به گزارش همشهري، لي دنيلز كه سال 2009 با «پرشس Precious» نامزد دريافت6‌جايزه اسكار ازجمله بهترين كارگردان شده بود به انتقاد از جنجال‌هايي پرداخت كه در 2سال اخير در موضوع بي‌اعتنايي آكادمي اسكار به بازيگران رنگين‌پوست پديد آمده است. او درواقع دومين كارگردان رنگين‌پوست تاريخ است كه نامزد دريافت جايزه اسكار شده و از اين نظر جايگاهي خاص در صنعت فيلمسازي هاليوود دارد.

دنيلز 57ساله با اشاره به اينكه مردم به جاي غر زدن بايد كار كنند، افزود: اسكار سفيد است؟ باشد! شما برويد و كارتان را بكنيد. دست از شكايت كردن برداريد و بگذاريد ميراث شما به جايتان حرف بزند. آيا ما فقط براي جايزه گرفتن وارد دنياي سينما شده‌ايم؟ از اينكه مي‌بينيم برخي در 2سال گذشته تمام توان خود را براي اعتراض به بي‌اعتنايي اسكار به سياهان و رنگين‌پوستان گذاشته‌اند و كار نمي‌كنند، عصباني مي‌شوم.

او همچنين معتقد است كه اگر به شكست خوردن در هاليوود فكر مي‌كرد، هرگز به موفقيت نمي‌رسيد: اگر فكر و ذكرم اين بود كه دنيا عليه من است، نبايد الان اينجا مي‌بودم. نمي‌دانم آنها كه مدام از شرايط گله و شكايت دارند، به چه چيزي فكر مي‌كنند. اصلا چنين افرادي را درك نمي‌كنم. من انتظار ندارم جامعه سفيدپوست آمريكا برايم فرش قرمز پهن كند. پس راه خودم را مي‌روم و كار خودم را مي‌كنم. مي‌خواهم خودم باشم.

پس از 2سال پرهياهو كه تمام نامزدهاي اسكار بخش بازيگري آن را سفيدپوستان تشكيل مي‌دادند، سينماي جهان منتظر اعلام فهرست نامزدهاي هشتاد و نهمين دوره مراسم اهداي جوايز اسكار در روز 24ژانويه است؛ جايي كه به لطف حضور فيلم‌هايي چون «مهتاب»، «ارقام پنهان» و «حصارها»، انتظار مي‌رود در بخش‌هاي بازيگري و كارگرداني نام هنرمندان رنگين‌پوست بيش از گذشته بدرخشد.

کد خبر 357653

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha