سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

فیلمساز ۷۹ ساله بریتانیایی گونه فیلم‌های ابرقهرمانی را مطلقا بی‌ارزش توصیف و اعلام کرد: هرگز روی صندلی کارگردانی‌ای نمی‌نشیند که قهرمان آن قدرت‌های فراواقعی و باورناپذیر داشته باشد.

سینما

به گزارش همشهري، ريدلي اسكات كه بيش و پيش از هر چيز با فيلم‌هاي تحسين‌شده‌اي چون «بيگانه»، «بليد رانر» و «گلادياتور» شناخته مي‌شود، با اشاره به اينكه بارها پيشنهاد ساختن فيلم‌هاي ابرقهرماني را نپذيرفته، گفت: راستش نمي‌توانم بندبازي يك ابرقهرمان را روي طناب‌هاي نازك و پوسيده در موقعيت‌هاي غيرواقعي باور كنم. به همين دليل هرگز حاضر نشدم فيلمي بسازم كه به قهرمان آن اعتماد ندارم.

او كه سال گذشته با «مريخي» بازگشتي بسيار موفق به دنياي فيلم و سينما داشت، همواره براي خلق قهرماني تسخيرناپذير در بليد‌رانر تحت فشار است. گرچه پاسخ منتقدان را چنين داده است: فيلم علمي خيالي سال1982 با بازي هريسن فورد در نقش اصلي شبيه فيلم‌هاي ابرقهرماني امروز نيست. وقتي خوب فكر كنيد، مي‌بينيد بليد رانر در واقع يك كميك استريپ است؛ داستاني تيره كه در دنيايي غيرواقعي روايت مي‌شود.

شايد شما بتوانيد سوپرمن يا بتمن را در آن فضا بگذاريد، هر چند فيلم من داستان داشت و اين فيلم‌ها چنين چيزي ندارند! سينماي امروز بسيار بد شده است. نسخه‌اي تازه از بليد رانر به كارگرداني دني‌ويلنوو و بازي رايان‌گاسلينگ در نقش اصلي در دست توليد است كه سال‌جاري ميلادي روي پرده سينماهاي جهان مي‌رود. اسكات هم 3سال پس از «پرومتئوس» به دنياي بيگانه خودش بازگشته و «بيگانه: پيمان» را براي نمايش در آينده نزديك آماده مي‌كند. ماجراهاي اين فيلم در واقع پيش از نسخه اصلي بيگانه مربوط به سال 1979روايت مي‌شود.

کد خبر 357654

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha