همشهری آنلاین: دادستان کل کشور با اشاره به اظهارات اخیر مسئولان دولتی در خصوص شفاف سازی حساب های قوه قضائیه، گفت:چون حساب دولتی نیست دولت نمی‌تواند آن را حساب کشی کند.

به گزارش مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر ریاست جمهوری مبنی بر شفاف سازی حساب های قوه قضاییه گفت: اصل شفاف سازی حسابها خوب است و بحثی در آن نیست. قوه قضاییه یک بودجه مصوب دارد و تمام مقررات قانونی برای آن برقرار می شود و دیوان محاسبات و ذی حساب ها هستند و از ریال اول تا اخر آن را بررسی می کنند.

وی افزود: بخش دوم وجوهی است که اخیرا روی آنها مانور داده می شود که آن هم با اذن مقام رهبری بوده است و صرف هزینه هایی شده است که متاسفانه قوه قضاییه اعتبارات لازم برای آنرا نداشته است.

منتظری اظهار داشت: این حساب ها کاملا مشخص است و از زمان آیت الله یزدی و در دوره آیت الله شاهرودی و در زمان کنونی در دوره آیت الله لاریجانی این حسابها روشن است. تا جایی که بنده خبر دارم همه حساب ها براساس اسناد و مدارک موجود است.

وی افزود: چون حساب دولتی نیست دولت نمی تواند آن را حساب کشی کند ولی قوه قضاییه می تواند در برابر افکار عمومی پاسخگو باشد و از این امر هیچ ابایی ندارد.

دادستان کل کشور در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه «این حرفها از زبان رییس جمهور خارج شده است» این درست است؟ گفت: انسان در مقام سخنرانی گاهی حرفهایی می زند که توجهی به آثار و تبعات آن ندارد و امیدواریم این حرفها که در این سطح زده می شود رعایت شود تا جامعه در آسایش باشد و اگر هر کدام از مسئولان ابهاماتی دارند می توانند در جلسات خصوصی آنرا مطرح کنند.

وی درباره معوقات بانکی گفت: کسانی که معوقات بانکی دارند و شرایط نامناسب اقتصادی دارند، به آنها، دولت و بانک مرکزی فرصت پرداخت معوقاتشان را می دهد اما کسانی که از پرداخت آن عدول می کنند با آنها باید برخورد می شود.

وی درباره وضعیت اعتصاب غذای آرش صادقی و اینکه آیا اعتصاب غذا دلیلی بر تغییر در ایجاد حکم می شود، گفت: دلیل بر این نیست هر کسی که اعتصاب غذا کند در حکمش تغییری ایجاد شود.

کد خبر 357733

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha