همشهری آنلاین: با تصویب مجلس، سازمان فوریت‌های پیش بیمارستانی اورژانس کشور ایجاد می‌شود.

اورژانس

به گزارش ايرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور توسعه کمی و کیفی،‌ ساماندهی و یکپارچه ‌سازی شبکه اورژانس پیش بیمارستانی (115) تصویب کردند: سازمان فوریت‌های پیش بیمارستانی اورژانس کشور به عنوان موسسه دولتی وابسته به وزارت‌بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایجاد شود.

 نمایندگان در جلسه علنی روز چهارشنبه پانزدهم دي ماه، مجلس شورای اسلامی، ماده 87 لایحه برنامه ششم توسعه را با 130 رأی موافق، 69 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 234 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.

در بند ب این ماده مقرر شد: به منظور توسعه کمی و کیفی،‌ ساماندهی و یکپارچه ‌سازی شبکه اورژانس پیش بیمارستانی (115)، سازمان فوریت‌های پیش بیمارستانی اورژانس کشور به عنوان موسسه دولتی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از محل منابع، ساختار و نیروی انسانی موجود ایجاد شود.

براساس این مصوبه، اساسنامه این سازمان به پیشنهاد سازمان امور اداری و استخدامی کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تصویب هیأت وزیران خواهد ‌رسید.

طبق تبصره این بند واحدهای استانی و شهرستانی سازمان فوریت‌های پیش‌بیمارستانی کشور کماکان به صورت ادغام یافته در شبکه‌های بهداشتی درمانی زیر نظر سازمان مذکور ارائه خدمت خواهند کرد.

کد خبر 357751

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha