چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

جوان ۲۵ ساله که با انگیزه‌ای نامعلوم ۲ برادر ۱۲ و ۱۳ ساله را در پارک جنگلی گمبوعه در شهرستان حمیدیه به قتل رسانده بود در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شد.

عصر سه‌شنبه گذشته مأموران پليس شهرستان حميديه در استان خوزستان از ناپديد شدن 2برادر 12و 13ساله در اين شهر باخبر شدند. پدر اين دونوجوان با حضور در اداره پليس گفت كه فرزندانش چند ساعت پيش براي بازي از خانه خارج شدند اما تاكنون بازنگشته‌اند و كسي آنها را نديده است.

اين مرد تمامي كوچه‌ها و محله‌هاي اطراف را جست‌وجو كرد اما اثري از 2پسر نوجوان پيدا نكرده بود. با اظهارات اين مرد مشخصات برادران گمشده در اختيار پليس قرار گرفت و تحقيقات براي يافتن ردي از آنها شروع شد. جست‌وجو ادامه داشت تا اينكه روز سه‌شنبه فردي با پليس تماس گرفت و از پيدا شدن اجساد 2پسر نوجوان در پارك جنگلي گمبوعه خبر داد. وقتي مأموران راهي محل حادثه شدند معلوم شد كه قربانيان همان 2 برادري هستند كه پدرشان خبر از گم شدن آنها داده بود.

تحقيقات اوليه از اين حكايت داشت كه هر دو نوجوان هدف اصابت گلوله قرار گرفته و به قتل رسيده‌اند. هنوز انگيزه اين جنايت و هويت قاتل معلوم نبود و تيمي از كارآگاهان تحقيقات گسترده‌اي را براي شناسايي و دستگيري عامل جنايت شروع كردند. مأموران با اين فرضيه كه 2پسر نوجوان قرباني انتقامجويي شده‌اند به تحقيق از خانواده آنها پرداختند اما آنها با كسي اختلاف و دشمني نداشتند.

با توجه به محل پيدا شدن اجساد، اين احتمال وجود داشت كه فردي آشنا 2پسرنوجوان را به اين محل كشانده و سپس به ضرب گلوله به قتل رسانده‌ است. در چنين شرايطي كارآگاهان به تحقيقات محلي پرداختند و در جريان بررسي‌ها به جوان 25‌ساله‌اي از اهالي همان منطقه مظنون شدند؛ او آخرين كسي بود كه همراه قربانيان ديده شده بود و مأموران وقتي راهي محل زندگي وي شدند دريافتند كه پسر جوان گريخته و ردي از خود به‌جا نگذاشته است؛

بنابراين دستور بازداشت او صادر شد و كارآگاهان در بررسي‌هاي تخصصي به سرنخ‌هايي دست يافتند كه نشان مي‌داد جوان 25ساله به شهرستان اراك گريخته است. تيمي از مأموران با دريافت نيابت قضايي راهي اراك شدند و پس از شناسايي محل اختفاي متهم توانستند او را در يك عمليات ضربتي دستگير كنند.

پسر جوان در همان بازجويي‌هاي اوليه به قتل 2برادر نوجوان اعتراف كرد و مدعي شد كه آنها را با شليك كلت كمري به قتل رسانده است. به گفته دادستان شهرستان حميديه، اينكه متهم با چه انگيزه‌اي 2پسر نوجوان را به قتل رسانده، هنوز مشخص نيست اما كارشناسان مشغول بررسي براي يافتن انگيزه و علت قتل هستند.

به گفته علي بيرانوند، تحقيقات از عامل جنايت در حالي ادامه دارد كه اجساد قربانيان براي تحقيقات بيشتر در اختيار پزشكي قانوني استان خوزستان قرار گرفته است. پارك جنگلي گمبوعه در 5كيلومتري شرق شهرستان حميديه و 20كيلومتري غرب اهواز واقع شده و 2سال پيش نيز 3نفر از مأموران انتظامي استان خوزستان در نزديكي همين پارك توسط گروه‌هاي تروريستي به شهادت رسيدند.

کد خبر 357778

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha