عباس ثابتی راد: پل‌های ۳ تقاطع غیر همسطح مهم تهران که تاثیر بسیاری در روان‌سازی ترافیک خواهند داشت، امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

تهران-راهسازی

عليرضا جاويد، معاون فني و عمراني شهرداري تهران با بيان اينكه پل شرق به شمال تقاطع بزرگراه‌هاي نيايش و شهيد چمران به همراه پل‌هاي تقاطع غيرهمسطح كاروانسراي سنگي‌يك و دو آماده بهره‌برداري شده است، گفت: اين 3 تقاطع غيرهمسطح صبح روز شنبه(امروز) با حضور شهردار تهران به بهره‌برداري مي‌رسد.

جاويد، پل شرق به شمال تقاطع بزرگراه‌هاي نيايش و شهيد چمران را سازه‌اي با 115متر طول و 8 متر عرض دانست و يادآور شد: به‌منظور احداث شيبراهه‌هاي ورودي و خروجي و اتصال اين پل جهتي به بزرگراه‌هاي نيايش و شهيد چمران، حدود 650 متر عمليات راهسازي انجام شده است. به گفته معاون فني و عمراني شهرداري تهران، با بهره‌برداري از پل شرق به شمال تقاطع بزرگراه‌هاي نيايش و شهيد چمران، علاوه بر روان‌سازي بار ترافيك در مسير شرق به غرب بزرگراه نيايش، شاهد دسترسي از بزرگراه نيايش به بزرگراه يادگار امام(ره) به سمت جنوب از طريق بزرگراه شهيد چمران خواهيم بود.

وي در ادامه، پروژه احداث تقاطع غيرهمسطح كاروانسراي سنگي‌يك را شامل حدود 5كيلومتر عمليات راهسازي و بيش از 2كيلومتر عمليات پل‌سازي دانست و با تأكيد بر اينكه اجراي اين پروژه مقدمه‌اي براي بهره‌گيري و احياي روش پل‌هاي صندوقه‌اي پيش‌ساخته در احداث تقاطع‌هاي غير‌همسطح بوده است، يادآور شد: ارتباط بين ادامه بزرگراه شهيد حكيم با بزرگراه فتح و اجراي تقاطع غيرهمسطح بزرگراه شهيد حكيم با بزرگراه شهيد لشگري و تأمين گردش‌هاي لازم، از طريق احداث 4پل اصلي و 7رمپ جهتي برقرار شده و در ‌نتيجه تقاطع همسطح بزرگراه فتح و بزرگراه شهيد لشگري حذف شده است.

معاون فني و عمراني شهرداري تهران همچنين مجموع طول عمليات راهسازي در تقاطع غيرهمسطح كاروانسراي سنگي2 را با احتساب اقدامات انجام شده به‌منظور تعريض آزادراه تهران- كرج در محل تقاطع با ادامه بزرگراه شهيد حكيم، بالغ بر 12كيلومتر ذكر و اضافه كرد: پل‌هاي ‌اصلي روي آزادراه تهران- كرج و همچنين پل‌جهتي غرب به شمال اين پروژه، از نوع پل‌هاي صندوقه‌اي بوده و براي احداث اين پل‌هاي سواره‌رو 562 قطعه ‌بتني پيش‌ساخته مورد ‌استفاده قرار‌گرفته است؛ 2پل فرعي اين تقاطع كه به‌منظور ايجاد مسير دسترسي در شمال آزادراه تهران -كرج و عبور ادامه بزرگراه شهيد حكيم از روي خطوط مترو احداث‌ شده‌اند نيز از نوع عرشه تير‌بتني و فلزي بوده و در‌نهايت مي‌توان گفت انواع متفاوتي از پل‌هاي سواره‌رو در قالب اين پروژه‌عمراني اجرا شده است كه طول كلي آنها به حدود 830 متر مي‌رسد.

وي با تأكيد بر اينكه پروژه احداث تقاطع غيرهمسطح بزرگراه شهيد حكيم با آزادراه تهران - كرج و همچنين تقاطع غيرهمسطح كاروانسراي سنگي‌يك علاوه بر تكميل حلقه‌ بزرگراهي در محدوده غرب پايتخت، كمك‌شاياني به كاهش بار‌ترافيك در محورهاي بزرگراهي اين محدوده خواهدكرد، يادآور شد: تقاطع غيرهمسطح كاروانسراي سنگي2 تا زمان تكميل ادامه بزرگراه شهيد حكيم، ضمن اتصال جاده‌ مخصوص و جاده ‌قديم‌كرج و همچنين بخش‌جنوبي بزرگراه شهيد حكيم به آزادراه تهران - كرج، كاركردهاي متعدد‌ ديگري در‌جهت توزيع ‌متناسب ترافيك خواهد ‌داشت؛ اين تقاطع مي‌تواند علاوه بر انتقال ترافيك از سه‌‌راه كاروانسراي سنگي به سمت تهران و كرج، گزينه‌ مناسبي نيز براي دسترسي به جاده ‌قديم و جاده مخصوص ‌كرج باشد. گفتني است با برگزاري مراسم رسمي آغاز بهره‌برداري از اين 3پروژه مهم عمراني تعداد پروژه‌هاي عمراني به‌ثمر نشسته در سال1395 به عدد10 خواهد رسيد.

  • 7 پروژه جديد تا پايان سال

تا پايان سال 7پروژه عمراني ديگر در تهران افتتاح مي‌شود. در اوايل بهمن‌ماه پروژه‌ تصفيه‌خانه درياچه شهداي خليج‌فارس كه تصفيه فيزيكي و شيميايي درياچه شهداي خليج‌فارس را انجام مي‌دهد به بهره‌برداري خواهد رسيد. پل روگذر و زيرگذر سه‌راه تقي‌آباد در منطقه 20دو پروژه مؤثر در ترافيك جنوب تهران هستند كه طي 2‌ماه آينده به بهره‌برداري خواهند رسيد. همچنين ساختمان جديد مركز مطالعات و ژئوتكنيك شهرداري تهران كه همه آزمايش‌هاي مربوط به پروژه‌هاي فني در آنجا صورت مي‌گيرد نيز در همين زمان باقيمانده تا پايان سال تمام مي‌شود. در شمال شرق پايتخت و در تقاطع بلوار ارتش و بزرگراه امام علي و بزرگراه صياد 3مسير دسترسي جنوب به شرق، شرق به جنوب بلوار ارتش به بزرگراه امام علي و پل دوربرگردان غرب به غرب و شرق به شرق افتتاح خواهد شد.

کد خبر 357913

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha