یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: روبرتو کارلوس دا سیلوا روشا در دهم آوریل ۱۹۷۳در سائوپائولو برزیل بدنیا آمد.

روبرتو کارلوس

روبرتو کارلوس دا سیلوا روشا  فوتبالیست برزیلی است که بیشتر با نام روبرتو کارلوس شناخته می‌شود. وی موفق شد ۱۱ سال در باشگاه رئال مادرید بازی کند و در مجموع برای این تیم ۵۱۲ بازی انجام دهد و در این بین موفق شد ۶۵ بار گلزنی کند.

روبرتو فوتبال خود را در تیم پالمیراس آغاز کرد وی فوتبال را با بازی در پست مهاجم آغاز کرد اما بیشتر از وی در پست دفاع چپ استفاده می‌شد. بعد از ان در سن ۲۲ سالگی به تیم اینترمیلان ایتالیا رفت ولی فقط یک سال در آن تیم بازی کرد (مربی آن زمان اینترمیلان روی هادسون بود که از روبرتو می‌خواست در پست بال چپ بازی کند ولی خود این بازیکن تمایل داشت به عنوان مدافع چپ بازی کند)

کارلوس در اینترمیلان

کارلوس از سال ۱۹۹۲ به تیم ملی برزیل دعوت شد و کمک شایانی به برزیل در جام‌های جهانی ۱۹۹۸ و ۲۰۰۲ داشت که نتیجه آن یک نایب قهرمانی و یک قهرمانی جهان بوده است.

کارلوس در رئال مادرید

کارلوس با رفتن به رئال مادرید اسپانیا دوران طلایی خود را آغاز کرد.از ۵۱۲ بازی که کارلوس برای رئال مادرید انجام داد،۳۷۰ بازی متعلق به بازیهای لالیگا بود که در این تعداد بازی ۴۶ گل به ثمر رساند.

در دوم آگوست ۲۰۰۵ این بازیکن پاسپورت اروپایی گرفت که این موضوع برای رئال مادرید خیلی مهم بود چون از آن زمان به بعد دیگر روبرتو بازیکنی از اتحادیه اروپا محسوب می‌شد و از لیست بازیکنان خارجی باشگاه بیرون می‌آمد.

در ژانویه ۲۰۰۶ این بازیکن به افتخاری دیگر رسید در آن ماه او به عنوان بازیکنی غیر اسپانیایی معرفی شد که بیشترین بازی را برای رئال مادرید کرده است با انجام ۳۳۰ بازی.

پیش از این رکورد در دست آلفردو دی استفانو اسطوره و رئیس افتخاری رئال مادرید بود که به عنوان یک آرژانتینی ۳۲۹ بازی برای رئال مادرید در لالیگا انجام داده بود.

این بازیکن یکی از ۶ بازیکنی است که بیش از ۱۰۰ بازی در لیگ قهرمانان اروپا انجام داده‌ و در سال ۱۹۹۷ بعد از رونالدو به عنوان بهترین بازیکن دنیا در رتبه دوم قرار گرفت و در سال ۲۰۰۴ به عنوان یکی از ۱۲۵ بازیکن برتر دنیا که در قید حیات هستند نام برده شد.

کارلوس در فنرباغچه

كارلوس در نهم مارچ 2007 اعلام كرد كه قصد ندارد قراردادش را با رئال مادريد تمديد كند و در 19 ژوئن همان سال با باشگاه فنر باغچه تركيه قرارداد بست و راهي اين كشور شد. وي در 25 آگوست 2007 در ديدار فنر باغچه مقابل سيواسپور با يك ضربه سر شيرجه‌اي، نخستين گل خود را براي تيمش به ثمر رساند. اين تنها سومين باري بود كه كارلوس در طول دوران حرفه‌اي خود با ضربه سر موفق به گلزني مي‌شد.

وي در بازي‌هاي بعد آسيب ديد و نتوانست تيمش را راهي كند. فنر باغچه در پايان فصل نتوانست از سد گالاتاسراي عبور كند و عنوان قهرماني ليگ تركيه را از دست داد، اما به مرحله مقدماتي ليگ قهرمانان اروپا راه يافت. كارلوس در هفتم اكتبر 2009 اعلام كرد كه در ماه دسامبر و پس از اتمام قراردادش با فنرباغچه اين باشگاه را ترك مي‌كند. وي اعلام آمادگي كرد كه به رئال مادريد بازگردد و به صورت مجاني براي اين تيم بازي كند. او همچنين احتمال بازگشت خود به ليگ برزيل را تأیید كرد.

كارلوس در تاريخ 17 دسامبر 2009 در دقيقه 89 ديدار مقابل شريف تيراسپول در ليگ اروپا وارد ميدان شد تا آخرين ديدار خود را براي فنرباغچه انجام دهد. هواداران فنرباغچه در پايان مسابقه به شدت او را تشويق كردند.

کارلوس در کورینتیانس

روبرتو كارلوس در سال 2010 و پس از 15 سال دوري از فوتبال برزيل، به كشور خود بازگشت تا براي كورينتيانس بازي كند. وي در اين باشگاه با رونالدو هم‌بازي شد. با اين حال، شكست كورينتيانس مقابل توليما در رقابت‌هاي كوپا ليبرتادورس موجب خشم هواداران اين تيم شد و آن‌ها پيام‌هاي تهديد كننده‌اي براي كارلوس ارسال كردند. اين موضوع باعث شد كه وي تصميم به ترك اين تيم بگيرد و از باشگاه بخواهد كه قراردادش را فسخ كند.

كارلوس در 12 فوريه 2011 قراردادي به ارزش بيش از 10 ميليون يورو با باشگاه ثروتمند آنژي ماخاچكالا روسيه امضا كرد و به اين تيم پيوست. وي در پست هافبك دفاعي به ميدان رفت و بازوبند كاپيتاني اين تيم را هم بر بازو بست. كارلوس در اولين فصل حضور خود در آنژي ماخاچكالا 28 بار به ميدان رفت و پنج گل به ثمر رساند و در اوت ۲۰۱۲ از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.
کارلوس در تیم ملی
پالمیراس

قهرمانی لیگ برزیل در سالهای ۹۳ و ۹۴
قهرمانی در تورنمنت ریو - سائو در سال ۹۳
قهرمانی در جام سائوپائولو در سالهای ۹۳ و ۹۴

رئال مادرید
قهرمانی در لالیگا در سالهای ۹۷ و ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ و ۲۰۰۷
قهرمانی در سوپرکاپ اسپانیا در سالهای ۹۷ و ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳
قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در سالهای ۹۸ و ۲۰۰۰ و ۲۰۰۲
قهرمانی در سوپرکاپ اروپا در سال ۲۰۰۲
قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان در سال ۹۸ و ۲۰۰۲

فنرباغچه
قهرمانی در سوپرکاپ ترکیه در سال ۲۰۰۷

تیم ملی برزیل
کوپا آمریکا در سالهای ۹۷ و ۹۹
قهرمانی در جام جهانی در سال ۲۰۰۲

کد خبر 357957

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha