شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
۰ نفر

نخستین تجربه کارگردانی اتین کومار نخستین بار در دنیا در افتتاحیه شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم برلین روی پرده می‌رود.

سینما جهان

به گزارش همشهري، «جانگو» داستان زندگي جانگو راينهارت، نوازنده افسانه‌اي جاز را روايت مي‌كند و ايفاي نقش اصلي آن را رضا كاتب، بازيگر 39ساله فرانسوي الجزايري بر عهده دارد. كاتب پيش از اين در فيلم‌هاي «دور از آدم‌ها»، «30دقيقه بامداد» و «يك پيامبر» (ساخته ژاك اوديار و برنده جايزه بزرگ جشنواره كن) ايفاي نقش كرده است.

داستان جانگو سال 1943مي‌گذرد و درباره ماجراي فرار موسيقي‌دان فرانسوي‌زاده بلژيك از پاريس تحت اشغال آلمان نازي است؛ جايي كه خانواده‌اش مورد آزار قرار مي‌گيرند. علاقه‌مندان سينما موسيقي اين چهره نامدار را در فيلم‌هاي «هوانورد» مارتين اسكورسيزي، «مورد عجيب بنجامين باتن» ديويد فينچر، سه‌گانه «ماتريكس» و آثار وودي آلن شنيده‌اند. جانگو نخستين فيلم داستاني كومار است كه علاوه بر نمايش در افتتاحيه برليناله، يكي از فيلم‌هاي حاضر در بخش مسابقه رسمي هم خواهد بود.

كومار فيلمنامه‌نويس و تهيه‌كننده «خدايان و آدم‌ها» و «شاه من» است و «تيمبوكتو» عبدالرحمن سيساكو را هم در كارنامه دارد. شصت و هفتمين جشنواره برلين 21بهمن آغاز به‌كار مي‌كند و اول اسفند با معرفي برنده خرس‌ طلا به پايان مي‌رسد. پل ورهوفن هلندي رياست هيأت ‌داوران بخش مسابقه رسمي اين دوره را بر عهده دارد. برلين شصت و ششم سال گذشته با «درود بر سزار!» كوئن‌ها افتتاح شد و جايزه خرس طلايي بهترين فيلم آن به مستند «آتش در دريا» رسيد.

کد خبر 358008

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha