همشهری آنلاین: تحقیقات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی اراک نشان داد تاثیر مکمل‌های گیاهی و آنتی‌اکسیدانی‌ در کنترل بیماری‌های مختلف همچون ام اس، دیابت و کبد چرب موثر است.

مکمل‌های گیاهی از پیشرفت بیماری کبد چرب و دیابت جلوگیری می‌کنند

دکتر علی‌اکبر ملکی‌راد مجری این طرح در خصوص بررسی آلاینده‌ها بر روی بیماری‌های خاص به خبرنگار ایسنا، گفت: یکی از بیماری‌هایی که با محققان گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی اراک بویژه دکتر فرجی بر روی آن در حال فعالیت هستیم، بیماری ام اس است.

وی ادامه داد: در این تحقیقات تاثیرات آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی مکمل‌های گیاهی و آنتی اکسیدانی بر بیماران مورد سنجش قرار می‌گیرد.

این محقق خاطرنشان کرد: این تحقیقات طی چند ساله انجام شده و نتایج آن نشان می‌دهد که آیا اولا آلاینده‌های محیطی می‌توانند در ایجاد یا تاثیر و پیشرفت بیماری‌ها دخالت داشته باشند و آیا این مکمل‌ها می‌توانند در کنترل پیشرفت این بیماری‌ها نقش داشته باشند یا خیر.

وی گفت: مکمل‌های گیاهی می‌توانند با کنترل بیماری از پیشرفت بیماری کبد چرب و دیابت جلوگیری کنند و در مطالعات آنزیم‌های کبدی با همین مکمل‌های گیاهی کنترل شوند.

ملکی راد تصریح کرد: از آنجا که برای ام اس، کبد چرب و دیابت دارو و درمان قطعی وجود ندارد این داروهای گیاهی می‌توانند از پیشروی بیماری جلوگیری به عمل آورند.

سرپرست دانشگاه پیام‌نور استان مرکزی بیان کرد: همین مکمل‌ها را می‌توان در ادارات و کارخانجات استفاده کرد و این افراد می‌توانند همانند برخی از کشورهای دنیا به جای مصرف دوغ و نوشابه از این مکمل‌ها به صورت دمنوش یا نوشیدنی سرد استفاده کنند.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه دوز مجاز مکمل‌های گیاهی عوارض جانبی ندارند، همه افراد اعم از مردم شهرهای آلوده، کارگران، رانندگان و بویژه افرادی که بیشتر در معرض آلاینده‌ها قرار دارند می‌توانند از آنها استفاده کنند.

ملکی‌راد خاطرنشان کرد: برخی از این مکمل‌ها تجاری سازی شده و موفق به دریافت مجوز از سوی سازمان غذا و دارو شده و آماده ارایه به بازار هستند.

کد خبر 358064

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha