اصغر فرهادی با حضور در همایش ۵ نامزد نهایی بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان هفتادوچهارمین دوره مراسم اهدای جوایز گلدن‌گلوب، از حس خود، زندگی خانوادگی و ویژگی‌های «فروشنده» سخن گفت.

فرهادی

به گزارش همشهري، تنها فيلمساز ايراني برنده اسكار كه در كنار «توني اردمان» به كارگرداني مارن آدي از آلمان، «او» ساخته پل ورهوفن هلندي از فرانسه، «نرودا» پابلو لارين از شيلي و Divines هدي بنيامين از فرانسه نامزد جايزه گلدن‌گلوب شده بود، در آستانه برگزاري مراسم اهداي جوايز به سنت هميشگي همراه رقيبان خود در همايش و نشست خبري آن شركت كرد و به پرسش‌هاي خبرنگاران و منتقدان پاسخ داد.

فرهادي البته در يك گفت‌وگوي اختصاصي با سايت گلدن‌گلوب هم شركت كرد و به زبان انگليسي گفت: بسيار خوشحالم چون سومين‌بار است كه به مراسم گلدن‌گلوب مي‌آيم. فكر كردم شايد فيلم كمي پيچيده باشد. جزئياتي در داستان بود كه فكر كردم شايد متوجه نشوند اما بسيار خوشحال شدم كه همه‌‌چيز را فهميدند و فيلم من يكي از 5 نامزد نهايي شد. من واقعا حضور در اين مراسم را دوست دارم چون مثل يك خانواده مي‌ماند. آنها مي‌آيند، با تو حرف مي‌زنند و مي‌فهمي كه درباره فيلم تو چه فكر مي‌كنند. هر بار كه اينجا مي‌آيم، با همه حرف مي‌زنم و حضور در جشن را دوست دارم.

او در نشست خبري به زبان مادري حرف زد و با اشاره به مضمون و داستان فروشنده خطاب به حاضران در سالن گفت: همه كساني كه فيلم‌هاي من را مي‌بينند، نه همه، خيلي‌هايشان فكر مي‌كنند من اين تجربه‌ها را داشتم ولي بايد بگويم كه من اتفاقا خانواده خيلي خوشبختي دارم و با همسرم 20سال است داريم زندگي مي‌كنيم و خيلي خوشبختيم (خنده و تشويق حاضران پس از ترجمه حرف‌هاي فرهادي به انگليسي). ولي مي‌دانم كه در واقع خانواده يك مثال كوچك از يك دنياي بزرگ‌تر است.

تعريف خانواده عوض شده و اين مرا خيلي نگران مي‌كند. هر وقت قلم روي كاغذ مي‌گذارم، بدون آنكه تصميم گرفته باشم، درباره خانواده مي‌نويسم.هفتادوچهارمين دوره مراسم اهداي جوايز گلدن‌گلوب بامداد امروز دوشنبه 20دي در هتل بورلي هيلتن در بورلي هيلز برگزار و زنده و مستقيم از شبكه NBC پخش شد. جيمي فالون اجراي مراسم را برعهده داشت و جايزه سسيل ب. دميل اين دوره را مريل استريپ، بازيگر برنده 3 اسكار و 8گلدن گلوب براي خدمات چشمگير به دنياي سرگرمي دريافت كرد. جايزه گلدن‌گلوب را انجمن مطبوعات خارجي هاليوود اهدا مي‌كند كه دومين جايزه مهم سينماي آمريكا پس از اسكار است.

کد خبر 358161

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha